فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: به تناسب تامین خودرو و امکانات در بخش عراقی مرز چذابه، زائران از مرز‌های خوزستان عبور می‌کنند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در تشریح آخرین وضعیت مرز‌های شلمچه و چذابه در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بدلیل کمبود امکانات در بخش عراقی مرز چذابه، خروج زائران در این مرز‌ها به تناسب تامین امکانات از سوی کشور عراق انجام می‌شود.

او افزود: از کشور عراق درخواست کردیم تا خودرو و اتوبوس برای انتقال زائران به کشور عراق را تامین کنند  تا ازدحام در هر بخش ایرانی و عراقی کاهش یابد.

سیلاوی اظهار داشت: درحال حاضر مرز‌ها بطور کامل باز نیستند و تردد زائران تدریجی در حال انجام است.

تامین اتوبوس از العماره عراق

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مسئول قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: متاسفانه کشور عراق امکانات کافی برای تردد زائران را فراهم نکرده است و زائران در بخش عراقی مرز چذابه با مشکل مواجه هستند.

او با بیان اینکه در بخش ایرانی مرز‌ها مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: از کشور عراق درخواست وسیله نقلیه داده شده و اتوبوس موردنیاز برای انتقال زائران از العماره عراق تامین خواهد شد.


بیشتر بخوانید:مرز شلمچه و چذابه بسته شد +فیلم و تصاویر


حسین زاده درخصوص افزایش کرایه وسایل نقلیه در بخش عراقی گفت: کمبود خودرو باعث شده تا خودرو‌های شخصی در این بخش کرایه را افزایش دهند.

به گفته مسئول قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه، مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که با وجود مشکلات به وجود آمده، این مبلغ تا ۳۵۰ هزار تومان هم از سوی عراقی‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار