مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی استان در مرز‌های خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه خواهند کرد.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی استان در مرز‌های خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه خواهند کرد از مردم خواست درمدت یادشده با مدیریت سفر‌های خود به شهر‌های دیگر از سایر وسائط نقلیه ازجمله سواری‌های کرایه‌ای بین شهری و مینی بوس استفاده کنند.

او اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجائی زائران اربعین را عنوان کرد و افزود: طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه مرز خروجی زائران پیاده استان اردبیل مرز خسروی و بازگشت آنان از پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده افزود: مسافرانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده اند از مورخ ۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه در زمان برگشت توسط اتوبوس‌های خطی به کرمانشاه (پایانه معین) انتقال و از کرمانشاه نیز به استان اردبیل اعزام خواهند شد.

رحمتی اعلام نرخ کرایه جابجائی مسافران به مرز‌های مهران و خسروی از مبداء کلیه شهر‌های استان توسط انجمن صنفی شرکت‌ها به شرکت‌های حمل و نقل را بیان کرد و گفت: همکاران راهداری از طریق سامانه ۱۴۱ بطور شبانه روزی و شماره تلفن ۳۳۸۱۶۸۷۴ برای جوابگویی و ثبت پیشنهادات و انتقادات و شکایت‌های رسیده جوابگو هستند.

او تصریح کرد: درقالب طرح اربعین حسینی نظارت ویژه‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می‌شود.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل گفت: مرز خروجی و برگشت ناوگان زائران استان اردبیل و اتباع خارجی جهت عزیمت به کربلای معلی پایانه مرزی چذابه تعیین شده است.

رحمتی تصریح کرد: بخاطر اوج بازگشت زائران اربعین حسینی پیش فروش بلیط اتوبوس و دایر کردن سرویس‌های دربستی به غیراز مرز‌های چهارگانه از ۲۴ الی ۲۹ مهرماه در استان اردبیل ممنوع است.

او گفت: تاکنون ۲ هزارنفر زائر اتباع خارجی از کشور‌های روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز با ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد پایانه مرزی بیله سوار مغان شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعال بودن ۸ گیت و پذیرائی از زائران اتباع خارجی در نمازخانه بزرگ اهل بیت (ع) پایانه مرزی را یادآور شد و افزود:برپائی نماز‌های باشکوه جماعت، قرائت زیارت عاشورا و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

رحمتی با اشاره به اینکه اقدامات گذر مرزی و تردد اتباع خارجی در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده زائران اتباع خارجی کشور‌های روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی شلمچه و چذابه عازم کربلای معلی خواهند شد.

انتهای پیام/ح

استقبال از زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی بیله سوار

برچسب ها: زائران ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.