رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد رسوایی‌های اخیر در خصوص افشای مکالمات تلفنی او با رئیس‌جمهور آمریکا تاثیری بر روابط کی‌یف و واشنگتن نداشته است.

زلنسکی: رسوایی‌های اخیر تاثیری بر روابط اوکراین و آمریکا نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت رسوایی‌هایی که اخیرا درباره گفت‌وگو‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با او به راه افتاده تاثیری بر روابط دو کشور نداشته است.

زلنسکی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «تماس تلفنی چه تاثیری بر روابط ما گذاشته است؟ تماس تلفنی نمی‌تواند هیچ تاثیری بر روابط ما با آمریکا داشته باشد. ما چندین بار با رئیس‌جمهور آمریکا تماس داشته‌ایم ... این تماس‌ها هیچ ارتباطی به سلاح نداشته است، منظورم شرکت بوریسما است. این موضوع صحت ندارد».

رسوایی اخیر که سبب شده است تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ آغاز شود و اختلافات دیپلماتیک میان اروپایی‌ها و اوکراین ایجاد شود، با شکایت یک افشاگر آغاز شد که اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با سوءاستفاده از قدرت خود از زلنسکی خواسته است تا درباره معاملات جو بایدن، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، و پسر او، هانتر بایدن، با یک شرکت گاز اوکراینی تحقیق کند.

پس از انتشار این گزارش، دموکرات‌های مجلس نمایندگان دادخواست استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرده و گفتند ترامپ «تخلفات و جرایم بزرگی» مرتکب شده است. با این حال، جمهوری‌خواهان این ادعا‌ها را با تأکید بر اینکه ترامپ هیچ قانونی را نقض نکرده است رد کرده و می‌گویند این یک پرونده عملیاتی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ است. ترامپ نیز به نوبه خود، این ادعا‌ها را تکذیب کرده و آن‌ها را تلاش بیهوده دیگری خوانده که برای معکوس‌کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به راه افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار