شاه‌حسینی گفت:تولید تخم‌مرغ استان بیش از ۳۰ هزار تن است و ۴۵ درصد تخم‌مرغ مازاد برنیاز استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان بیش از ۳۰ هزار تن است،گفت: از این میزان۴۵ درصد تخم‌مرغ مازاد بر نیاز استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

او ضمن بیان اینکه متوسط مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور‌های توسعه‌یافته بیش از ۱۵ کیلوگرم و این عدد در ایران ۱۱ کیلوگرم است، افزود: این مقدار در استان سمنان قدری پایین است که می‌بایست کوشید سرانه مصرف به استاندارد‌های جهانی برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه برای توجه به مصرف تخم‌مرغ، دریکی از مدارس شهر سمنان تخم‌مرغ پخته بین دانش آموزان توزیع شد، ابراز داشت: خانواده‌ها می‌بایست افزایش مصرف این محصول را برای سلامت کودکان خود در دستور کار قرار دهند از این‌رو «کودکی بانشاط، بزرگ‌سالی سالم با یک تخم‌مرغ در روز» شعار امسال روز جهانی تخم‌مرغ انتخاب‌شده است.

شاه‌ حسینی در ادامه تصریح کرد: مصرف روزانه تخم‌مرغ به همه افراد از جمله کودکان و سالمندان توصیه می‌شود و برای کاهش استرس، بهبود عملکرد مغز و کاهش خطرات بیماری‌های قلبی مفید است از این‌رو فرهنگ‌سازی استفاده از تخم‌مرغ در دستور کار قرار دارد.

او بابیان اینکه تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن امگا ۳ باعث بهبود کلسترول خون و سلامت چشم نیز می‌شود، افزود: تخم‌مرغ ۱۰۰ درصد ویتامین‌های محلول در چربی و ۸۰ درصد ویتامین‌های محلول در آب را دارد لذا این ماده پروتئینی و باارزش غذایی بسیار بالا به افراد مختلف توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

۴۵ درصد تخم‌مرغ مازاد استان سمنان صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار