مدیر کل صداو سیمای مرکز آبادان از استقرار قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی (ع) در مرز بین المللی شلمچه خبر داد.

داریوش دبیقی مدیر کل صداو سیمای مرکز آبادان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:گروه‌های متعدد خبری و تولیدی مرکز آبادان۱۵   روز پیش از اربعین با تمام تجهیزات و توان در نقطه صفر مرزی مستقر شده و لحظه به لحظه اخبار حرکت زوار به سمت عتبات عالیات در عراق را مخابره می کنند.

او ادامه داد :همکاران ما از لحظات ابتدایی صبح تا نیمه های شب به انعکاس این همایش عظیم وحرکت سیل مشتاقان آقا ابا عبدالله (ع) می پردازند.

مدیر کل صداو سیمای مرکز آبادان در رابطه با ویژه برنامه های سیمای مرکز آبادان در این ایام هم  عنوان کرد:همکاران ما در برنامه «سلام کربلا» بطور میانگین روزانه ۵۰۰   دقیقه ارتباط  زنده با شبکه های سراسری، برون مرزی و استانی از مرز بین المللی شلمچه برقرار کرده و آخرین اخبار و اطلاعات حرکت زوار از این مرز را مخابره می کنند.

دبیقی گفت: همچنین برنامه زنده «مرز عاشقی» هر شب با حضور خادمان زوار در بخش های مختلف خدمات رسانی، امنیتی، انتظامی،اطلاع رسانی و مردمی از ساعت ۲۱ تا۲۲   به روی آنتن می رود.

عالی ترین مقام رسانه ملی در منطقه با اشاره به  تولید مستند ۳  بخشی  «خدام»  افزود:از ساعت   ۸ تا۹   صبح نیز برنامه صبحگاهی نسیم بهمنشیر از محل موکب رسانه ای صداوسیمای مرکز آبادان در مرز شلمچه به بررسی نحوه خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) می پردازد و برنامه های دیگر تولیدی و تأمینی سیمای مرکز آبادان با همین مضمون به روی آنتن می روند.

دبیقی افزود:ویژه برنامه  زنده عصرگاهی  «قدم قدم تا کربلا»، ویژه برنامه تولیدی  «من کربلایی ام»، ویژه برنامه  «جذبه حسینی»، برنامه  «چشمه جوشان»، و مستندهای  «حسینیه» و  «پیر غلامان» نیز از برنامه های صدای مرکز آبادان در این ایام به شمار می روند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستانهای آبادان و خرمشهر  با اشاره به اهمیت انتشار اخبار صحیح و به موقع گفت: گروه خبری صدا وسیمای مرکز آبادان برای تهیه و ارسال آخرین خبرها  به کشور عراق اعزام شده است و دو گروه خبری نیز در مرز بین المللی شلمچه مستقر شده تا آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به زوار و حضور مقامات لشکری و کشوری دو کشور را به لحظه مخابره کنند.

او همچنین از برقراری ارتباط زنده با بخش های مختلف خبری شبکه های سراسری، استانی و برون مرزی و نیز تهیه گزارش های مختلف به زبان های فارسی و عربی خبر داد و عنوان کرد : برنامه گفت وگوی ویژه خبری در این ایام، آخرین اخبار و تحولات منطقه را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.

دبیقی همچنین به ایجاد کانال های اجتماعی  برای اطلاع از آخرین اخبار و تولیدات اربعینی، در معاونت فضای مجازی مرکز آبادان اشاره کرد و بیان داشت:تهیه و تولید مجموعه مستند بیست قسمتی مرز عاشقی با موضوع پیاده روی اربعین، تولید موشن گرافیک با موضوع رعایت نکات لازم برای زائرین کربلا، تهیه و تولید کلیپ های کوتاه و گزارشی، تولید عکس نوشت و پوستر اربعینی و معرفی برنامه های اربعینی سیما، رادیو و خبر  در شبکه های اجتماعی از دیگر اقدامات فضای مجازی مرکز آبادان می باشد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز آبادان همچنین از ایجاد تعامل با خبرنگاران دیگر رسانه ها در قرار گاه رسانه ای اربعین حسینی(ع) برای انعکاس مطلوب تر اخبار اربعین خبر داد.

انتهای پیام/ د

قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.