حمیدرضا حسینی گفت: نیمه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۲۳ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان سمنان انجام شد، گفت: تیر ۹۸ در استان بیش از ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی انجام شد که رکورد جدیدی در سه سال گذشته در استان محسوب می‌شود.

او افزود : عملکرد مطلوب استان سمنان در میزان جوجه ریزی نتیجه تلاش و همکاری بهره برداران و حمایت دولت در زمینه تامین بازار فروش، تامین دارو، واکسن و نهاده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: اگر واحد‌های جوجه‌ریزی استان با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کنند، در استان ۱۰ میلیون قطعه جوجه در ماه تولید می‌شود.

حسینی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی استان سمنان به منظور بررسی و نظارت بر سلامت طیور نیمه نخست امسال، یک هزار و ۳۶۵ مورد بازرسی از واحد‌های پرورش طیور انجام دادند.

او افزود : ۲۲ هزار و ۵۷۹ مورد آزمایش ویروسی در نیمه نخست امسال به منظور بررسی سلامت طیور تولیدی در استان سمنان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: استان از سال‌های ۹۳ تا ۹۷ در شاخص آلودگی به آنفولانزای فوق حاد پرندگان از استان‌های پاک کشور بوده و امسال نیز تاکنون موردی مشاهده نشده است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سمنان انجام شد

برچسب ها: دامپزشکی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار