مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان آینده ساز اجتماع جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی دارند.

کودکان و نوجوانان اعضای وفادار کتابخانه‌های عمومی/رونمایی از کتاب «قصه‌های احکام برای کودکان»به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «قصه‌های احکام برای کودکان» در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد گفت: کتابخانه‌های عمومی امروزه مکانی برای حضور و بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات کتابخانه‌ای هستند و کودکان و نوجوانان نیز به عنوان آینده ساز اجتماع جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی دارند.

او از کودکان و نوجوانان به عنوان اعضای وفادار کتابخانه‌های عمومی یاد کرد و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های معرفی و خوانش کتاب، قصه گویی و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری به عنوان فرهنگسرا‌های اجتماعی شاهد رویداد‌های بزرگ فرهنگی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در هفته کودک امسال نیز کتابخانه‌های عمومی استان کانون برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان عضو هستند و  برنامه رونمایی از کتاب «قصه‌های احکام برای کودکان» به منظور همین برنامه‌ها در حال برگزاری است.

حجت الاسلام  سبزیان افزود: افتخار داریم که میزبان مدیران و کارکنان موسسه به نشر آستان قدس رضوی هستیم و کتاب ارزشمند «قصه احکام برای کودکان» تالیف شخصیت بزرگوار و فعال در حوزه پژوهشی و علمی با سابقه بیش از ۴۰ سال تحقیق و پژوهش در حوزه‌های ارزشی و دینی با رویکرد کودکان هستیم.

او تصریح کرد: برگزاری مراسم رونمایی از کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) یک قسمت از مسئولیت و رسالت ماست و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی باید این اینگونه جلسات فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بازنشر آن به عموم مردم معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه‌ها و معرفی آثار ارزشمند و افزایش مهارت‌های علمی و آموزشی، شاهد جامعه‌ای فرهنگ دوست و ارزشی و دانا باشیم و هر روز به جامعه ظهور نزدیکتر شویم.
 
حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند نویسنده کتاب «قصه‌های احکام برای کودکان»  نیز در این مراسم گفت:کودکان و نوجوانان درابتدای مسیر زندگی قرار دارند و تبیین درست و صحیح و قابل فهم احکام به زبان کودکانه تاثیر بزرگی بر تعمیق باور‌های دینی در وجود آن‌ها خواهد داشت.

او با اشاره به سابقه تحقیقات و پژوهش‌های خود در حوزه کودک و نوجوان، تصریح کرد: اگر از کودکی زمینه فهم احکام و مسائل دینی و عقیدتی به کودک آموزش داده شود زمینه قبول و عمل به احکام اسلامی در سنین بالاتر فراهم می‌شود.

نویسنده کتاب قصه‌های احکام برای کودکان با تاکید بر ضرورت نگاه دقیق به ادبیات کودکان گفت: باید فضای مناسب برای نویسندگان کتاب به خصوص در حوزه ادبیات کودکان باز شود، زیرا این چشم انداز‌ها در دو حوزه نظری و عملی نیاز به بازنگری، واکاوی، بازکاوی و فزون کاوی دارد.

حجت الاسلام دانشمند بررسی وضعیت ادبیات کودک و نوجوان و حتی جوان و بزرگسال، بدون توجه به مبانی انسان شناسی آئینی ادبیات را کاری ناکارآمد دانست و ادامه داد: نخستین چیزی که نویسنده کودک و نوجوان به آن نیاز دارد، داشتن مبنای انسان شناسی است و اولین پرسشی که فراروی خود دارد، این است که انسان و به دنبال آن کودک و نوجوان کیست؟ چیست؟

او تصریح کرد: وقتی نویسنده این سوالات را در خود پرورش دهد و به جواب‌هایی متقن و دقیق دست یابد می‌تواند در حوزه نگارش کتاب برای کودک و نوجوان موفق باشد.

انتهای پیام// ز.م
 

مراسم رونمایی از کتاب قصه‌های احکام برای کودکان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.