رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: زائران اربعین در مسیر بازگشت از عتبات عالیات در مرز شلمچه از نظر بیماری غربالگری می‌شوند.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان چهارشنبه در مرز شلمچه به خبرنگاران گفت:از آنجا که شلمچه تنها گذرگاه مرزی اتباع خارجی است لذا پیش بینی های لازم بهداشتی و درمانی از جمله غربالگری بیماری در این گذرگاه مرزی انجام شده است.

او  همچنین به استقرار  ۱۵ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت:۲۵ دستگاه آمبولانس نیز در خرمشهر برای خدمت رسانی به زائران در آماده باش بسر می برند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به ارائه آموزش زائران به صورت چهره به چهره و از طریق رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آب و غذای موکب ها در شلمچه به صورت مستمر توسط کارشناسان بهداشت محیط پایش و کنترل می شود.

سلمان زاده افزود: در حوزه بهداشت ۲۰۰ نفر، در حوزه درمان سرپایی ۱۰۰ نفر و در بخش فوریت‌های پزشکی نیز۱۰۰ نفر در نوبت های مختلف در مرز شلمچه فعالیت می‌کنند، همچنین ۵۰ دانشجوی داوطلب در مرز شلمچه مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

او ادامه داد: بیمارستان های ولیعصر(عج) خرمشهر، آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی آبادان نیز آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران را دارند و ۲۰ درصد از تخت‌های این بیمارستانها برای بستری زائران آماده نگه داشته شده اند.

انتهای پیام/ د

انجام غربالگری بیماری در مرزشلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.