نژادبهرام گفت: در کنار هوشمندسازی باید شهروندان نیز از مفاهیم و کاربرد آن آگاه باشند.

پاینده///هوشمندسازی بدون شهروند هوشمند امری ناقص استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در آیین رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی گفت: بهره برداری از سامانه‌های هوشمند شهرسازی محقق نمی‌شود مگر آن که کاربران (شهروندان) بتوانند از آن استفاده کنند و شما هرچه قدر هم از ابزار شفافیت استفاده کنید و آن را افزایش دهید تا زمانی که کاربران نتوانند از آن استفاده کنند فعالیت شما ناقص می‌ماند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: امروزه در دنیا بیان می‌شود که حجم زیادی از اطلاعات را به کاربر بدهید، اما در مقابل آن وقتی نگاه می‌کنیم که کاربران نحوه استفاده از آن را بلد نیستند این فضا بستری برای سوء استفاده برخی از افراد دیگر می‌شود.

او افزود: در زمان امروز چه افرادی را می‌شناسید که در حوزه ساخت و ساز از مفاهیم، بر، کف، ارتفاع و... اطلاعی داشته باشند و بعید می‌دانم که امروز در کل دنیا این گونه باشد که هر فردی برای خودش به کارنمایی مراجعه کند و پرونده شهرسازی برای خودش ایجاد کند.

نژادبهرام تأکید کرد: مگر می‌توان شهر هوشمند داشته باشیم، اما شهروند هوشمند نداشته باشیم؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: ما به هوشمند شدن شهر تهران می‌بالیم، اما باید هوشمندسازی شهروند محور بوده و همزمان در کنار آن شهروندان نیز آموزش‌های لازم را ببینند و باید همواره به این نکته توجه کرد که خروجی هوشمند سازی در حوزه معماری و شهرسازی مشخص شود و در فرآیندهایی، چون کسب و کار شاهد تسریع امور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار