استفاده توئیتر از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی

شبکه اجتماعی توئیتر برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود اقدام به انتشار شماره تلفن کاربران و استفاده ابزاری از آن‌ها کرد.

استفاده توئیتر از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حساب رسمی توئیتر در این شبکه اجتماعی روز گذشته اعلام کرد این نرم‌افزار به صورت غیرعمدی از آدرس و شماره تلفن‌های ثبت شده در ایمیل و پروفایل کاربری توئیتر بسیاری از کاربران جهت تحقق اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است. به نظر می‌رسد اطلاعات شخصی اعضای توئیتر در اختیار تعداد محدودی از کاربران غیرمجاز نیز قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ پیام‌های توهین‌آمیز در توئیتر


توئیتر با تاکید مشکل رخ داده این اتفاق را کاملا غیرعمدی دانسته و از انتشار اطلاعات شخصی مردم برای کاربران شخص ثالت را به طور جدید تکذیب کرده است. اسناد منتشر شده از سوء استفاده توئیتر از شماره تلفن کاربران نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی اولین بار در تاریخ ۲۶ شهریور از داده‌های شخصی کاربران برای اهداف تبلیغاتی و کسب سود بیشتر استفاده کرده است.

استفاده توئیتر از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی

تبلیغات توئیتر با سوء استفاده از شماره تلفن کاربران

یکی از مدیران ارشد توئیتر در مورد مسئله ایجاد شده برای کاربران این شبکه اجتماعی گفت: "ما اکنون نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم چه تعداد از کاربران این شبکه اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. تمامی مدیران و دست‌اندرکاران توئیتر از اشتباه رخ داده به شدت پشیمان هستند و امیدواریم دیگر چنین مشکلاتی در این شبکه اجتماعی ایجاد نشود."

دیگر شبکه اجتماعی مطرح دنیا یعنی فیسبوک نیز هفته گذشته با انتقادات زیادی در زمینه نقض حریم خصوص کاربران مواجه شده بود و حالا انتشار خبرهای جدید از توئیتر، این شبکه اجتماعی پرکاربرد را نیز به شدت زیر سوال برده و حجم عظیمی از انتقادات را به سوی آن روانه ساخته است. ماه گذشته هکرها توانسته بودند با نفوذ به حساب کاربری جک دورسی رئیس توئیتر در این نرم‌افزار، پیام‌هایی توهین آمیز را در حساب او منتشر کنند. 

استفاده توئیتر از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی

این اولین بار نیست که توئیتر با مشکلاتی این چنینی درگیر شده است و به عنوان مثال در ماه می‌سال ۲۰۱۸ میلادی این شبکه اجتماعی به ۳۳۰ میلیون کاربر هشدار داد برای جلوگیری از نفوذ هکر‌ها حساب‌های کاربری آن‌ها به سرعت رمز عبور خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/

انتشار شماره تلفن کاربران توئیتر از سوی دست‌اندارکاران این نرم‌افزار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار