رئیس اداره حریم و ایمنی راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۶۳۴ کیلومتر از جاده‌های استان در نیمه نخست امسال خط‌کشی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شیری رئیس اداره حریم و ایمنی راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد یافته است، گفت: در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ کیلومتراز راه‌های استان خط کشی شده بود.

او اظهار داشت: در زمان کنونی عملیات خط کشی در برخی از راه‌های شریانی آذربایجان شرقی با اولویت روکش آسفالت و نقاط مه گیر از سوی ماموران راهداری ادامه دارد.

شیری، ادامه داد: در این مدت شیب شیروانی راه‌های استان به طول ۱۵۰ کیلومتر و ۱۵ نقطه تی شکل در راه‌های حادثه خیز برای جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی اصلاح شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده‌ها از علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی به ویژه در هنگام شب و مه آلود بودن جاده هاست که همه ساله جان شماری از هموطنان مان را در آذربایجان شرقی می‌گیرد.

هر چند آمار مستندی از مرگ و میر ناشی از نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده‌ها در دست نیست، اما پلیس راه و کارشناسان امر بر غیرقابل انکار بودن این واقعیت تاکید دارند.

به عنوان نمونه بخش عمده‌ای از جاده ۹۰ کیلومتری تبریز - اهر در فصول سرد سال از صبح تا شب پوشیده از مه است و فاصله دید افقی در آن به کمتر از ۲۰ متر کاهش می‌یابد که همین امر در صورت نبود خط کشی به عاملی برای خروج از جاده تبدیل می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

یک هزار و ۶۳۴ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌شرقی  خط کشی شد

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار