مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال برای کشت پاییزه ۱۵ هزار تن بذر گندم گواهی شده تحویل کشاورزان زنجانی می شود.

۱۵ هزارتن بذر گندم و جو آماده تحویل به کشاورزان استعامری مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: ۱۵ هزارتن انواع بذر گندم و جو برای سال زراعی جدید آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان این مقدار بذر گواهی شامل ارقام گندم دیم سرداری، آذر ۲، اوهدی، باران و  هما و ارقام گندم آبی پیشگام، میهن، اروم و.. است.

او با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های است که بیشترین تنوع ارقام در بذر‌های توزیع شده گندم دیم و آبی را دارد، تاکید کرد: کشاورزان تهیه بستر و رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه‌های کارنده را طی روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول به کشت پاییزه  گندم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به کشت گندم  دیم و ۱۸ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود ۲۵ هکتار از اراضی استان نیز به کشت جو اختصاص یابد.

عامری در پایان ادامه داد: کشاورزان بذر مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحویل بگیرند و فقط از بذر گواهی شده استفاده کنند.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد:در صورت استفاده کشاورزان از بذر گواهی شده تحت نظارت کارشناسان کشاورزی، ضدعفونی شده و استاندارد و عاری از علف هرز  تولید و برداشت بیشتری نیز خواهند داشت.
 
انتهای پیام/ن
 
 

گندمکاران از بذر‌های استاندارد استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ماکه دوروزه نتونستیم ۱/۵تن پیدا کنم نگ نگ