سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری به تشریح تحولات اخیر این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبری گفت: حق مشروع ماست که برای پایان دادن به محاصره یمن اقدامات لازم از جمله حملات نظامی به عمق خاک دشمن را اجرا کنیم. ما محاصره یمن را عملیات خصمانه نظامی می‌دانیم.

یحیی سریع افزود: نیرو‌های مسلح یمن تلاش می‌کنند محل نگهداری اسیران را پنهان نگه دارند تا مانند گذشته هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف قرار نگیرند. تلاش می‌کنیم در حد توان خود نیاز‌های اسیران را برآورده کنیم و با آن‌ها بر اساس اصول اسلامی و عادت‌های اصیل یمنی تعامل داشته باشیم. به طرف هر کسی که برای فرار از میدان درگیری تلاش کند، تیراندازی نخواهیم کرد. ممکن است در واکنش به نقض آتش بس در الحدیده، محل‌های استقرار و مراکز حساس دشمن را در ساحل غربی یمن هدف قرار دهیم.

او افزود: ۱۵ سرباز سعودی و نیز شماری از سربازان سودانی هدف تک تیراندازان ما قرار گرفتند.

یحیی سریع در ادامه گفت: نیرو‌های مسلح به هر نوع عملیات حتی اگر یک حمله هوایی باشد، با قدرت پاسخ مناسب خواهد داد. ادامه حملات هوایی ثابت می‌کند متجاوزان اراده واقعی برای دستیابی به صلح ندارند.

سریع تاکید کرد: نیروی موشکی ما ۲۳ عملیات با موشک بالستیک داشت که در آن‌ها برخی اهداف از جمله ۲۰ هدف در عمق خاک عربستان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

یحیی سریع افزود: نیرو‌های ما موفق شدند ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق در کنترل ائتلاف سعودی را آزاد کنند. متجاوزان از دو ماه اوت و سپتامبر ۱۵۹۴ بار آتش بس را نقض کردند.

او همچنین گفت: تعداد تلفات دشمن در دو ماه اوت و سپتامبر به هزار کشته و تعداد اسیران آن به دو هزار نفر رسید.

یحیی سریع افزود: پدافند هوایی ما با هواپیما‌های دشمن چه با ماموریت رزمی و چه با ماموریت شناسایی مقابله خواهد کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: ائتلاف متجاوزان در دو ماه اوت و سپتامبر ۱۷۶۰ حمله هوایی به یمن داشت. بیشتر این حملات هوایی به استان صعده بود. مناطقی از استان‌های عمران، مارب، الجوف، ذمار، عدن، ابین، الحدیده و شبوه هم هدف حملات هوایی قرار گرفت. نیرو‌های یمنی در این مدت ۲۴۱ عملیات علیه مواضع متجاوزان اجرا کردند که بیشتر آن‌ها در محور‌های نجران، جیزان و عسیر بود.

او همچنین گفت: از زمان اعلام پیشنهاد صنعا برای آتش بس، تاکنون ۳۷۱ نفر از جمله چند کودک و زن در حملات هوایی ائتلاف سعودی شهید و زخمی شده اند.

یحیی سریع افزود: دعوت به صلح به معنای نادیده گرفتن کرامت و حاکمیت ملی یمن نیست. متجاوزان و مزدوران آن‌ها در این مدت ۱۲۱ حمله در نجران و جیزان داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
جناب ژنرال یحیی السریع: اسیران را طبقه بندی کنید عده ای از آنان با زور به جبهه های جنگ آمده اند یعنی علیرغم میل باطنی اینها عقیده دارند مسلمان نباید مسلمان را بکشد و به قتل برساند....عده ای از اسیران با انتخاب و آگاهانه به جبهه های جنگ برای کشتار آمده اند عده ای هم نه آنطرفی هستند و نه این طرفی فقط برای بدست آوردن پول آمده اند و مزدور و اجاره ای هستند تمام اسیران را به دیدن مادران و اطفال بیگناه یمنی ببرید استخوان های بیرون زده کودکان یمنی تحت محاصره را به آنان نشان دهید نبود دارو و آب آشامیدنی سالم که خود سلاحی برای نابودی کودکان و اطفال و مادران یمنی است بمباران شهرهای یمن و بیمارستانها و عدم بمباران شهرهای گروه ائتلاف عربی توسط نیروهای یمنی را به آنان نشان دهید و تفهیم کنید اینکار توسط رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری شما اگر از این افراد بطورمسلم دشمن دوست نسازد در آگاهی بخشیدن به آنان و درک حقیقت به نفع جبهه های شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود در کنار این کارها موازی به مواضع دشمنان حملات بی امان و متواتر و مکرر کنید تا 50% باقی توان نظامی و اقتصادی.....آنان مضمحل شده رو به استیصال و افول بروند.........فقط عنایت داشته باشید به خون شهداء یمن خیانت نکنید و به دشمن رحم نکنید.....چنانچه این اسیران متحول شده آزاد شوند در عمق خاک دشمن تبدیل به بمب ساعتی تنظیم شده خواهند شد.....
آخرین اخبار