شیاری، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد علت بیش از ۴۰ درصد مراجعات کودکان به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های روماتولوژی و ارتوپدی، دردهای عضلانی و اسکلتی است.

علت ۴۰ درصد مراجعه کودکان به کلینیک‌های روماتولوژیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا شیاری دبیر اجرایی کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در بیمارستان مفید، اظهار کرد: درد‌های عضلانی اسکلتی در بین کودکان خیلی شایع است به طوری که آمار‌های کشور ما و کشور‌های منطقه نشان می‌دهد که علت بیش از ۴۰ درصد مراجعات کودکان به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های روماتولوژی و ارتوپدی، این قبیل درد‌ها است.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که حداقل ۲۰ درصد کودکان در سنین مدرسه، یکبار درد‌های عضلانی اسکلتی را تجربه می‌کنند.

شیاری با عنوان این مطلب که شکایت از درد‌های عضلانی اسکلتی در بین کودکان خیلی شایع است، افزود: والدین نباید نسبت به درد‌های عضلانی اسکلتی کودک خود بی اهمیت باشند، چون می‌تواند با مشکلاتی برای کودک همراه باشد.


بیشتر بخوانید: شایع‌ترین بیماری‌ها در بین دانش آموزان/ لزوم پیگیری‌های به‌موقع برای درمان سرماخوردگی


وی با بیان این مطلب که اکثر این درد‌های عضلانی اسکلتی خوش خیم هستند و جای نگرانی نیست، گفت: آنچه مسلم است، اینکه نباید به این قبیل درد‌های کودکان بی اعتنا بود.

شیاری ادامه داد: درد‌های عضلانی اسکلتی که باعث شود کودک از خواب شبانه بیدار شود و یا اینکه این درد‌ها اجازه ندهد کودک بخوابد، باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

شایع‌ترین علت مراجعه کودکان به درمانگاه چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار