معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از اعطای بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی در شش ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و دیگر افراد نیازمند استان اردبیل از تسهیلات کارگشایی کمیته امداد در ۶ ماهه نخست امسال بهره‌مند شده‌اند، گفت: اعطای تسهیلات کارگشایی از جمله خدمات مهم کمیته امداد استان اردبیل در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان است که به طور قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات درمانی، تعمیر و مقاوم‌سازی مسکن، تأمین جهیزیه، تهیه لوازم اساسی منزل و سایر نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر پرداخت می‌شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بهبود وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: پرداخت تسهیلات کارگشایی موجب می‌شود تا نیازمندان بتوانند بخشی از گرفتاری‌های خود را رفع کرده و در انتظار روز‌های بهتری باشند.

او با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود، گفت: مددجویان و خانوار بی‌بضاعت که دارای مشکلات و گرفتاری خاص هستند توسط مددکاران این نهاد شناسایی شده و با اعطای تسهیلات کارگشایی تلاش می‌شود پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها باشیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هزارو ۷۶۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دریافت وام کارگشایی بخشی از گرفتاری‌های خود را برطرف کرده‌اند، بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر از نیازمندان استان اردبیل نیز با مراجعه به کمیته امداد و پس از بررسی‌های لازم، به آن‌ها تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه ۷۸۰ نفر از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر ساکن در مناطق محروم نیز از تسهیلات کارگشایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: خدمت‌رسانی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد که با ارائه خدمات مختلف حمایتی درصدد هستیم شاهد توسعه این مناطق باشیم.

او با اشاره به اینکه هفت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز با دریافت حدود ۸۴ میلیون تومان «وام محکومان» از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، گفت: «وام محکومان» به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذرانند پرداخت می‌شود تا از زندان آزاد شده و گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اینکه با ترویج سنت‌های حسنه اسلامی به خصوص در زمینه قرض‌الحسنه می‌کوشیم گام‌های بلندتری را برای دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه برداریم، افزود: خیران و نیکوکاران اردبیلی نیز می‌توانند کمیته امداد را در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیش از پیش یاری کنند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست مددجویان و افراد نیازمند استان اردبیل برسانند، بیان کرد: راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است که هر چقدر سپرده‌گذاری خیران و نیکوکاران در این صندوق بیشتر شود، به همان میزان می‌توانیم به خانوار تحت حمایت و افراد مستمند این استان تسهیلات کارگشایی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ح

بهره مندی بیش از ۲ هزار مددجو از تسهیلات کارگشایی در اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.