معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران درآیین گرامی‌داشت هفته ملی کودک که در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کودکان برای ایجاد آینده سالم تاکید کرد.

آینده سالم با آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کودکان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران درآیین گرامی‌داشت روز جهانی کودک که امروز ۱۶ مهر با افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری مازندران برگز‌ار شد، گفت: ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی مرهون تربیت کودکان و نوجوانان امروز است و باید با کودکان حرف بزنیم تا درک‌شان نسبت به محیط پیرامون بالا برود.

او افزود:ما مسوولان امروز تربیت شده نسل گذشته ایم؛ اگر خوب و یا بد هستیم گذشتگان در تربیت ما سهم دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ایجاد تحول در خود را گام نخست برای بهبود زندگی آینده دانست و گفت: کودکان امروز قطعا آینده سازان جامعه‌ای خواهند بود که برای دوران میان سالی و سالمندی ما تصمیم می‌گیرند.

حسن نژاد کودکان را سرمایه بزرگ انسانی برای فرادی بهتر ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر این سرمایه‌ها دیده نشوند قطعا در خسران بسر خواهیم برد.

او با بیان اینکه کودکان اثرپذیرترین مجموعه گروه سنی هستند که در زندگی اجتماعی نقش موثری دارند و گفت: اگر امروز درست تصمیم نمی‌گیریم و نمی‌اندیشیم خودمان مقصریم؛ اما نمی‌توان سهم والدین و مربیان را نادیده بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، آگاهی خانواده‌ها در برقراری ارتباط با کودکان را شرط اصلی سعادت‌مندی دانست و افزود: کانون پرورش فکری فرصتی است تا کودکان به مهارت‌های زندگی آشنا شوند و بیاموزند چگونه از جامعه مطالبه‌گری نمایند.

او گفت: اگر همدلی و حرکت متوازن را جایگزین گلایه کردن‌ها قرار دهیم کودکان می‌آموزند که ببخشند، عذرخواهی و در کارجمعی مشارکت نمایند.
۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/س

ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کودکان برای ایجاد آینده سالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.