مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از فعال شدن ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان در برابر بحران‌های احتمالی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ستاد مدیریت بحران بافق از فعال شدن ستاد‌های مدیریت بحران شهرستان‌های استان به منطور آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی خبر داد و گفت: بحران‌های احتمالی و تجربه سیل ابتدای سال باعث شد که ستاد بحران با برنامه ریزی بهتری  وظایف خود را دنبال کند.

او با بیان اینکه بارندگی‌های ابتدای سال با تدابیر مسئولان استان و شهرستان‌ها کمترین خسارات را داشت، افزود: این موضوع تجربه بزرگی برای پیشگیری از وقوع خسارت احتمالی حواث بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: در پائیز امسال نیز با توجه به نقشه‌های هواشناسی و پیش بینی‌های انجام شده بارندگی‌های خوبی خواهیم داشت که برای جلوگیری از خسارات احتمالی باید  آمادگی کامل داشته باشیم.

شاکری شمسی همچنین به تبیین قانون جدید مدیریت بحران کشور پرداخت و گفت: این قانون از مرداد ماه سال جاری از سوی دولت ابلاغ شده است و ویژگی‌هایی دارد که مهمترین آن پیشگیری و پیش بینی که باعث حوادث است.

او ادامه داد: در این قانون تمرکز بر آموزش در رده‌های مختلف و کارکنان و اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزدتصریح کرد: در این قانون بر موضوع تفکیک وظایف و تقسیم کاری تاکید و نواقص قانون قبلی رفع شده است و در این قانون وظایف هر مسئول به خوبی روشن و آشکار است.

کوتاهی دستگاه‌ها در مدیریت بحران به عنوان خاطی رسیدگی می‌شود

شاکری شمسی گفت: در این قانون یک ماده قانونی به عنوان قانون مدیریت بحران لحاظ شده است و این است که اگر دستگاه، سازمان یا اداره‌ای از آنچیزی که قانون مکلف کرده است کوتاهی کند، شخص وزیر محترم، استانداران و فرماندارن می‌توانند، به عنوان خاطی و کسی که انجام وطیفه نکرده است به کوتاهی‌ها رسیدگی وپرونده رسیدگی شود.

او گفت: رسیدگی و تمرکز به بیمه‌ها نیز از موضوعاتی است که باید توجه بیشتری به آن شود چرا که بیمه به عنوان صنعتی نوین، اهرمی بازدارنده و اطمینان خاطری در بحران است.

آغاز پرداخت بیمه خسارت کشاورزان از طریق سامانه سجاد

شاکری شمسی افزود: نهاد‌های جهاد کشاورزی، شهرداری، دهیاری‌ها و به طور کلی سازمان‌هایی که با امور خدماتی که با حوادث روبرو هستند و نیاز به پرداخت خسارت دارند به عنوان وطیفه قانونی و اداری و سازمانی مردم را تشویق به پرداخت بیمه کنند و مردم هم تا فرصت باقی است برای جلوگیری از برخی از حوادث و بحران‌های از قبیل سرمازدگی، خشکسالی و غیره اموال خود را بیمه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در موضوع خسارات سیل ابتدای سال، افزود: بیمه خسارت کشاورزان برای اولین بار در سامانه‌ای به نام سجاد پیگیری می‌شود.

او همچنین ادامه داد: هر سازمانی است شرح گزارش خسارت وارد شده را از سوی مدیر مربوطه اعلام و در سامانه سجاد ثبت نام کرده است.
شاکری شمسی بیان داشت: در مرحله اول در بخش کشاورزی بررسی‌ها و اصلاحیه‌های بیمه خسارات انجام شده و پرداخت بخشی از خسارات آغاز شده است و به مرور زمان باقیمانده هم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.