فاکس نیوز فاش کرد در سال ۲۰۰۰ رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در تماسی تلفنی با تونی بلر از او درخواست انجام لطفی سیاسی کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به سبب درخواستی که وی از رئیس جمهور اوکراین کرده است استیضاح کنند، به نظر می‌رسد بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا، نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی یک درخواست مشابه را مطرح کرده بود. 

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۰۰ میلادی کلینتون در تماسی که با تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس، داشت از وی خواست ”یک لطف سیاسی“ در حق وی انجام دهد.

«تاکر کارلسون» از مجریان شبکه فاکس نیوز روز دوشنبه در برنامه خود گفت: ”در سال ۲۰۰۰ پرزیدنت کلینتون گفتگویی با تونی بلر داشت و از وی خواست در مشاجره شکل گرفته میان بریتیش ایرویز و دو شرکت هواپیمایی دیگر میانجیگری کند. رئیس جمهور کلینتون در آن زمان بسیار مستقیم‌تر از ترامپ این درخواست را مطرح کرد.“

به گفته کارلسون، وی تنها با پانزده دقیقه مطالعه متن تماس‌های تلفنی بیل کلینتون، به این مطلب دست یافته است. وی افزود بلر نیز با این درخواست کلینتون موافقت کرد. این مجری شبکه فاکس نیوز تاکید کرد احتمالا نمونه‌های بیشتری از این موارد وجود دارد که این شبکه در صورت دست یافتن به آنها، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

بعد از اینکه مشخص شد ترامپ در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه از وی درخواست کرده بود درباره جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، و پسر وی تحقیقاتی انجام دهد، دموکرات‌ها از شروع رویه‌های مربوط به استیضاح ترامپ خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار