موسوی از ابلاغ کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان به ۵ استان خبر داد.

وزارتبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آقای سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: پس از تایید شورای نگهبان، این زمان بندی به پنج استان کشور یعنی استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم ابلاغ شده تا این استان‌ها آن را در دستور کار خود قرار داده و مطابق آن فرایند‌های اجرایی انتخابات خبرگان را انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در استان‌های یاد شده مجموعا ۶ نماینده برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند شد که از میان آن، استان تهران نیازمند ۲ نماینده است.

وی افزود: بر اساس این زمان بندی، فرایند اجرایی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان از ۹ آذر شروع می‌شود و تا روز ۹۸/۱۲/۲ که روز برگزاری انتخابات است به مدت ۸۴ روز ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: پولدارها نمی‌گذارند رونق تولید شکل گیرد/ خط‌ قرمز شورای نگهبان استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات است/ مردم از مدیران فعلی کشور ناامید هستند


دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام روز ۱۵ آذر به عنوان روز شروع ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: به فضل الهی و با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، ثبت نام از داوطلبان انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز جمعه ۹۸/۹/۱۵ به مدت ۷ روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های مرکز استان‌های مربوطه انجام خواهد شد.

آقای موسوی افزود: کلیات برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری همانند کلیات برنامه زمان بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اطلاع و استفاده داوطلبان این انتخابات، روی پرتال وزارت کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار