۱۸ باب خانه تاریخی به صورت مشارکتی در تبریز در حال مرمت است.

مرمت ۱۸ باب خانه تاریخی و قدیمی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان این مطلب گفت: این خانه‌ها شامل: خانه‌های ساوجبلاغی، گنجعلی زاده، نقشینه، سلیمانی، قابچی، عهدی، سرکاراتی، فتح‌الله‌یف هستند که به صورت مشارکتی تعمیر می‌شوند.

آبدار هزینه اجرای این طرح‌ها را در مجموع ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آمادگی داریم در قالب عقد تفاهم نامه‌های مشارکت با دارندگان خانه‌های تاریخی و با تامین اعتبار مورد نیاز اقدام لازم را مرمت و احیای آن‌ها آغاز کنیم.

او با بیان اینکه خانه‌های تاریخی در سه قالب مشارکتی، بخش خصوصی و مرمت مستقیم، بازسازی می‌شوند ادامه داد: برخی از خانه‌های تاریخی متعلق به بخش خصوصی و یا سایر ارگان‌های استانی است، لذا با توجه به مشارکت مالی مالکان، مرمت و بازسازی بنا‌های مذکور با روند سریعتری از سوی این اداره کل پیگیری می‌شود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه‌های خاص گردشگری در رده پنج استان نخست ایران به لحاظ داشتن ظرفیت‌های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است و در کلان شهر تبریز بیش از ۴۰۰ خانه تاریخی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

۱۸ باب خانه تاریخی و قدیمی در تبریز مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.