با حضور وزیر بهداشت خط تولید داروهای دیابت و اعصاب روان در ساوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خط تولید دارو‌های دیابت و اعصاب روان در ساوه به بهره برداری رسید.

افتتاح خط تولید داروهای دیابت و اعصاب روان در ساوه

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به ساوه ضمن بازدید از یک شرکت داروسازی در شهرک صنعتی کاوه، این خط تولید را افتتاح کرد.

این شرکت داروسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر که تا ۱۶۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد به بهره برداری رسیده است و سالانه ۵۰۰ میلیون انواع قرص و کپسول را برای بیماران دیابتی، اعصاب روان و پیوند کلیه تولید می‌کند.

رونمایی از ۹ محصول دارویی در ساوه

همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو ۹ محصول دارویی در یک شرکت دارویی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه رونمایی شد که افتتاح خط تولید این داروها، حدود ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در بردارد.

این دارو هاشامل کپسول امینک ۰/۴ میلی‌گرم با کاربرد علائم خوش‌خیم پروستات، قرص وزیکر ۵ و ۱۰ میلی‌گرم با کاربرد برطرف کننده علایم بیماری‌های تکرر ادرار و بی‌اختیاری ادرار، قرص متفورمین_هگزال ۵۰۰ و هزار میلی‌گرم با کاربرد کنترل قندخون در بیماران دیابت تیپ دو، قرص سیتالوپرام_هگزال ۲۰ و ۴۰ میلی‌گرم با کاربرد درمان افسردگی، قرص سرترالین_هگزال ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم با کاربرد درمان افسردگی، اختلال و وسواس اجباری می‌شود.

این کارخانه در حال حاضر با هشت شرکت تولید، توزیع و وارد کننده دارو در جهان همکاری دارد که این تعداد ۳۵ درصد کل بازار دارویی جهان را تشکیل می‌دهند و سالیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار از دارو‌های این کارخانه استفاده می‌کنند.

همچنین این مرکز در تولید پلاسما به عنوان نخستین کارخانه داروسازی در کشور در حال فعالیت است به گونه‌ای که سالانه ۱۲۰ هزار لیتر پلاسما با ارزش ۱۲ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند و طی هشت سال گذشته حدود ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما جمع‌آوری شده و این رقم باعث ۶۵ میلیون دلار صرفه‌جویی شده است.

وزیر بهداشت  صبح امروز به منظور سفر یک روزه به استان مرکزی وارد ساوه شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

استقرار هفت شهرک صنعتی و استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه و زرندیه بستر سرمایه گذاری در صنایع گوناگون بویژه صنعت داروسازی را فراهم کرده است.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.