راضیه طهماسبی گفت: در این دوره از مسابقات جهانی امیدوار هستیم که ۳ مدال طلا در بخش بانوان را تکرار کنیم.

راضیه طهماسبی سرمربی تیم ملی ووشو بانوان ایران در بخش ساندا در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی در آستانه مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: پنجمین و آخرین اردوی خود را قبل از اعزام به مسابقات جهانی پشت سرمی گذاریم و طبق برنامه روز ۲۴ مهرماه عازم این رقابت‌ها هستیم. الهه منصوریان در وزن ۶۵ کیلو، شهربانو منصوریان در وزن ۷۰ کیلو و مریم هاشمی در وزن ۷۵ کیلو ترکیب تیم ملی بانوان را در مسابقات جهان تشکیل می‌دهند.

چینی ها قصد دارند در کشورشان تلافی کنند 

او ادامه داد: با ترکیبی به مسابقات جهانی می‌رویم که هر ۳ ورزشکار ما باتجربه هستند و ۳ مدال طلا در ۲ دوره قبل این مسابقات بدست آوردند. حریفان خود را به خوبی می‌شناسیم و این دوره از رقابت‌ها هم امیدوار هستیم که ۳ مدال طلا در بخش بانوان را تکرار کنیم. البته امسال شرایط سخت است چرا که چین میزبان مسابقات جهانی است و در دوره قبلی که تیم ملی ایران قهرمان شده بود چینی‌ها خیلی روی ورزشکاران ما حساب باز کردند و آن‌ها قصد دارند در کشورشان تلافی کنند به همین علت با قدرت در مسابقات حاضر می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی ووشوی ایران مشخص شد


طهماسبی درباره اظهارات رئیس فدراسیون ووشو که نقطه ضعف این فدراسیون را نداشتن اردو‌های خارجی بیان کرد: ما یک اردوی مشترک با تیم ملی لبنان داشتیم و ملی پوشان ما با لبنانی‌ها تمرین و مبارزه کردند. همچنین یک دوره مسابقات رسمی را ملی پوشان ما تجربه کردند و این رقابت‌ها برای ورزشکاران ما مفید بود. علاوه بر این پتانسیل خوبی در استان‌ها وجود دارد و مسابقات تدارکاتی خوبی در اردو‌های داخلی برگزار کردیم. با وجود اینکه اردوی خارجی نداشتیم، اما شرایط خوبی برایمان فراهم شد.

کم و کاستی در اردوها و تمرینات نداشتیم

او افزود: فدراسیون ووشو ۵ اردو برای تیم ملی بانوان گذاشت و کم و کاستی در اردو‌ها و تمرینات نداشتیم و از لحاظ کمی و کیفی شرایط خوب است و ورزشکاران هر ماه حقوق گرفتند و اردو‌های درست و حسابی برگزار شد. به هر حال شرایط اقتصادی سخت است و برخی از فدراسیون‌ها هستند که قادر به اعزام تیم هایشان به مسابقات نیستند و اگر هم به مسابقات اعزام کنند از ورزشکاران خود پول می‌گیرند، اما با مدیریت خوب علی نژاد علاوه بر اینکه تیم‌های پایه ووشو به مسابقات آسیایی برونئی اعزام شدند قرار است تیم ملی بزرگسالان هم به مسابقات جهانی شانگ‌های چین اعزام شوند.

سرمربی تیم ملی ووشو بانوان درباره نگرانی بابت نفوذ چینی‌ها در مسابقات جهانی ندارد، گفت: همیشه داوری‌ها خوب بوده است، اما این بار چینی‌ها زخم خوردند و می‌خواهند جبران کنند و اگر ما بتوانیم با اختلاف پیروز شویم داوری نمی‌تواند تاثیری در نتایج داشته باشد.


بیشتر بخوانید:نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


انتخاب وزن های مدنظرمان  برای کسب طلا یک تاکنیک مسابقه ای است 

او درباره اینکه سیاست فدراسیون ووشو این است که در وزنی‌هایی که چینی‌ها قدرتمند نیستند ورزشکار به مسابقات اعزام می‌کند، گفت: ما از ۷ وزن می‌توانیم ۳ وزن را به مسابقات جهانی اعزام کنیم. به طور مسلم این موضوع تاکنیک مسابقه‌ای است تا در وزن‌های مدنظرمان به طلا برسیم و هر مربی که باشد این کار را انجام می‌دهد تا کمتر به مشکل بخورد. البته تنها حریف ما چین نیست وتیم‌های مالزی، ویتنام و هندوستان هم حریفان قدرتمندی هستند و آن‌ها دست و پا بسته برابر تیم ملی کشورمان عمل نمی‌کنند. در ابتدا با توجه به توانایی، ورزشکاران را انتخاب می‌کنیم و نیم نگاهی هم به شرایط مسابقات داریم و ۳ ورزشکار ما حریفان داخلی قدرتمندی را پشت سرگذاشتند تا در نهایت در ترکیب اصلی قرار گرفتند. به هر حال ورزشکاران ما با قابلیت بالای خود برای مسابقات جهانی انتخاب شدند.

خبر انتخاب سهیلا منصوریان برای مسابقات جهانی مورد تایید فدراسیون نبود

طهماسبی درباره اینکه در ابتدا اعلام شد که خواهران منصوریان ترکیب تیم ملی ووشو بانوان را تشکیل دادند و بعد این موضوع رد شد، گفت: این خبر تایید شده فدراسیون ووشو نبود و در فضای مجازی اعلام شد. مسابقات انتخابی به صورتی است که یک ورزشکار زمانی در وزنش فیکس تیم ملی می‌شود که ۲ بار مسابقه را پیروز شود. سهیلا منصوریان در مسابقه انتخابی اول پیروز شد و مریم هاشمی هم در مسابقه دوم برنده شد و در مسابقه سوم منصوریان راند اول و دوم را از آن خود کرد، اما داور وسط ضربه سر خطایی که سهیلا مرتکب شد را ندید و بعد از اینکه هاشمی اعتراض کرد داور بین المللی دستور برگزاری راند سوم بین این ۲ ورزشکار داد و در نهایت هاشمی برنده این مسابقه شد و در وزن ۷۵ کیلو نفر ثابت تیم ملی شد.

او ادامه داد: به هر حال ورزشکاران ما در رقابت‌های انتخابی نزدیک به هم توانستند در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند. به هر حال زمانی که سهیلا در سومین مسابقه انتخابی راند دوم را هم پیروز شد دیگر منتظر نماند که هاشمی اعتراض کرده است و اتفاقات بعدی رخ داد.

نتیجه کار من بعد از کسب 3 مدال طلا مشخص می شود 

طهماسبی درباره اینکه برای اولین مرتبه هدایت تیم ملی ووشو را برعهده دارد، گفت: من ۸ سال سابقه حضور در تیم ملی دارم و اولین مدال جهانی را کسب کردم و ۴ سال به عنوان کمک مربی در کنار چینی‌ها حضور داشتم. برنامه‌ای که به فدراسیون ووشو دادم مورد تایید قرار گرفت و به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم و نتیجه کار من بعد از کسب ۳ مدال طلا مشخص می‌شود و امیدوارم بتوانم از اعتمادی که فدراسیون ووشو به من کرد روسفید شوم.

سرمربی ووشو بانوان در پایان خاطر نشان کرد: تکرار قهرمانی در مسابقات جهانی سخت است، اما بانوان ما این توانایی دارند که ۳ مدال طلا را در این رقابت‌ها بدست آورند.


بیشتر بخوانید: افغانستانی‌ها با تیم ملی ووشو اردوی مشترک برگزار می‌کنند


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی ووشو بانوان ایران در خصوص مسائل مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار