آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت:بیشترساکنان روستا ها از سلامت دام بی اطلاع هستند و ذبح بصورت سنتی صورت می‌گیرد که نیاز به نظارت بیشتری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مناسبت هفته دامپزشکی در دیدار با جمعی از مدیران و کارکنان این اداره کل گفت: سلامت دام و طیور و رعایت موازین شرعی در ذبح و پیشگیری و مبارزه با انواع بیمار‌ها از خدمات پنهانی است که اهمیت آن باید بیشتر برای مردم گفته شود.
او توجه ویژه دامپزشکی به ذبح دام و طیور در روستا‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: بسیاری از ساکنان روستا‌های دور افتاده نسبت به سلامت دام بی اطلاع هستند و ذبح بصورت سنتی صورت می‌گیرد که نیاز به نظارت بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حمایت از ناظران شرعی کشتارگاه‌ها را از عوامل ارتقاء کیفیت خدمات دانست و تصریح کرد: روحانیون مستقر در این اماکن ضامن تولید گوشت حلال برای مصرف کنندگان هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان نیز در این جمع به آغاز طرح رتبه بندی گوشت مرغ بسته بندی استان و تولید با وزن مناسب طبخ و بهداشتی در این هفته اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف رعایت حقوق مصرف کننده و ارتقاء کیفیت خدمات کشتارگاهی اجرا شده است.

حسینی همچنین طرح واکسیناسیون مبارزه با بیماری نیوکاسل در طیور روستایی استان را یادآور شد ابراز داشت: این طرح با تامین ۲۰۰ هزار  واکسن مورد نیاز و با همکاری بسیج دانشجویی در همه روستا‌های استان اجرا می‌شود.

او انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های سمنان و گرمسار برای افزایش همکاری‌های علمی در طرح‌های تخصصی دامپزشکی با استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان و محققان این بخش‌ها را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دامپزشکی در استان برشمرد.

انتهای پیام / م

ناظران شرعی کشتارگاه‌ها عوامل ارتقاء کیفیت خدمات ذبح  بهداشتی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.