سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت:این اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه، احداث سکو‌های نماز در محور‌های موصلاتی را در اولویت قرار داده است.

احداث سکوی‌های نماز در محور‌های موصلاتی سیستان و بلوچستان در اولویت قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ایوب کرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه بررسی وضعیت فضا‌های اقامه نماز در محور‌های مواصلاتی که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق تعالیم دینی یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی فراهم سازی شرایط اقامه نماز در جامعه است که احداث نمازخانه از بستر‌های ضروری عمل به این فریضه الهی است.

اوگفت: با توجه به شرایط خاص استان نظیر وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت و همچنین شرایط اقلیمی، این اداره کل علاوه بر صدور مجوز فعالیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، احداث سکو‌های نماز در جاده‌ها را مورد توجه ویژه قرار خواهد داد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی هر چه بیشتر مجتمع‌های خدماتی بین راهی ضمن کاهش تصادفات رانندگی منجر به ترویج فرهنگ نماز می‌شود. در حال حاضر ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محور‌های موصلاتی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌نمایند که این تعداد با توجه به وسعت و طول راه‌های استان، بسیار کمتر از میانگین کشوری است و لازم است از طریق صدور مجوز راه اندازی جایگاه سوخت در مجتمع‌های جدید توسط مراجع ذیصلاح، جهت فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انگیزه ایجاد کرد.

انتهای پیام/ع

اقامه نماز در محور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار