اجرای بند‌های خاکی و فعالیت‌های عمرانی آبخیزداری بیش از یک سال طول نمی‌کشد و پروژه مانده‌ای در بخش کالپوش وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای بند‌های خاکی و فعالیت‌های عمرانی آبخیزداری بیش از یک سال طول نمی‌کشد و پروژه مانده‌ای در بخش کالپوش وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بند خاکی ده‌نمک با ۶۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت در حوزه آبخیزداری یکی از بزرگ‌ترین بند‌های خاکی استان سمنان محسوب می‌شود، افزود: در حوزه بند‌های خاکی و فعالیت‌های عمرانی آبخیزداری، هیچ پروژه نباید بیش از یک سال به طول بینجامد؛ چراکه در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: در کالپوش نیز تأکید شده است که فعالیت‌های آبخیزداری درنهایت با پیش‌بینی یک‌ساله اجرا شود و در کمتر از یک سال در آن منطقه فعالیت‌ها به سرانجام می‌رسد و پروژه مانده‌ای در بخش کالپوش در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی وجود ندارد.

علی‌نقی حیدریان بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بر اساس مطالعات مشاور در حال انجام کار است و تلاش می‌شود همه این فعالیت‌ها در کمتر از یک سال و آغاز بارش‌های سال بعد به نتیجه برسد.

او تصریح کرد: بند خاکی سال گذشته در منطقه ابوالخواجه ایجاد شد که تمام شده و به بهره‌برداری رسیده است؛ در منطقه سوداغلن بند خاکی در دست احداث ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا زمستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام / م

تا زمستان امسال بند خاکی سوداغلن کالپوش به بهره برداری خواهد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار