مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۰ داروخانه در سطح استان دارو‌های کمیاب را توزیع می‌کنند.

۹۵۰ بازرسی از سطح داروخانه‌های استان انجام شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین رضاپور مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با اشاره به نظارت مستمر بر داروخانه‌های استان اظهار داشت: عمده تخلف مشاهده شده در داروخانه‌های استان ۲ مورد عرضه غیرمجاز دارو بوده که البته منظور از غیرمجاز دارو‌های فاقد برچسب اصالت استمسئولین فنی این ۲ داروخانه از دو تا سه ماه لغو پروانه شدند.

این مسئول در نیمه نخست امسال ۹۵۰ بازرسی از سطح داروخانه‌های استان انجام شده و ۱۸۰ تذکر نیز به داروخانه‌ها به دلایلی از جمله عدم رعایت شرایط نگهدای دارو، عدم استفاده از روپوش، عدم حضو ر مسئول فنی  داده شد.

او  با بیان اینکه ۲۷۵ داروخانه در سطح استان کرمانشاه وجود دارد، بیان داشت: امسال مجوز تاسیس ۱۶ داروخانه در شهرستان کرمانشاه صادر و چهار مجوز دیگر در دست اقدام است همچنین برای شهرستان‌ها شش مجوز تاسیس صادر شده است در سطح شهرستان کرمانشاه ۱۹ داروخانه شبانه روزی داریم و امسال سه داروخانه دیگر به شمار مراکز شبانه روزی کرمانشاه افزوده خواهد شد.

او با اشاره به وجود کمبود دارویی در استان گفت: شمار دارو‌ها کم شده، اما نایاب نشده است بلکه ۵۰ داروخانه منتخب در سطح استان به توزیع دارو‌های کمیاب می‌پردازند.

انتهای پیام/ز

 

وجود کمبود دارویی در استان کرمانشاه

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.