مدیر کل محیط زیست فارس برنامه‌های این سازمان در روز کودک را اعلام کرد.

 حمید ظهرابی مدیر کل محیط زیست استان فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد:  حضور کارکنان این اداره در مدارس و مهد کودک ها، ارائه بسته‌های آموزش محیط زیستی، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای تداوم برنامه‌های آموزشی در حوزه کودک و محیط زیست از جمله برنامه‌های این نهاد در روز کودک و محیط زیست است.

او با اشاره به توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست استان در خصوص آموزش کودکان بیان کرد: آموزش‌هایی در مدارس و مهد کودک‌ها برای آشنایی آنان با مسائل زیست محیطی برگزار شده است.

ظهرابی افزود: امروزه یکی از چالش‌های توسعه در سطح جهانی، بهره برداری بیش از حد از محیط زیست، تولید پسماند و ایجاد آلودگی بوده، که باعث تغییر اکو سیستم درجهان شده است.

مدیر کل محیط زیست استان فارس تصریح کرد: در سطح منطقه پیامد فعالیت انسان در محیط زیست ایجاد گرد و غبار بوده، که عرصه زندگی را تنگ کرده و سلامتی انسان و دیگر جانداران را تحت تاثیر قرار داده و در سطح ملی نیز از بین رفتن تنوع زیستی، خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها باعث مشکلاتی در بخش کشاورزی شده است.

ظهرابی اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان به عنوان شهروندان و مدیران آینده نقش اساسی در حفظ محیط زیست دارند بنابراین آگاهی این قشر از حفظ محیط پیرامون و از بین رفتن چالش‌های موجود نقش اساسی دارد.

انتهای پیام /ت

برگزاری برنامه‌های محیط زیست فارس به مناسبت روز کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.