میرزایی گفت: نکته جالب اینکه نزدیک به ۴۷ درصد معترضان گفتند که این تراکنش‌ها برای زندگی من صرف نشده است در تمام دنیا حساب‌های شخصی با حساب‌های شرکتی و تجاری جدا است

تتههحححبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از برنامه رادیویی "سلام صبح بخیر رادیو ایران" حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ گفت: برای ما محرز است که چه افرادی جز سه دهک بالای درآمدی هستند.

 او بیان کرد: بر مبنای دارایی درآمد و هزینه افراد در بانک‌های اطلاعاتی مختلف این افراد شناسایی شدند، در گام اول بنا بر این بود که ۲۰۰ هزار خانوار را حذف که مراحل حذف آن تا ۳۱ شهریور پیامک رای آن‌ها ارسال و برخی از افرادی که علی رغم درآمد‌های بالایی دارندباز هم اعتراض کردند و هم اکنون در مرحله بررسی اعتراضات هستیم.

میرزایی تاکید کرد: بر مبنای وضعیت خودرو، ملک، معاملات، حقوق و سهام در سازمان تامین اجتماعی و یا صندوق بازنشستگی کشوری و یا افرادی که در بانک‌های اطلاعاتی خاصی بودند مانند پزشکان، وکلا، فعالان بخش خصوص و دارندگان کارت بازرگانی و بطور کلی شرایطشان محرز است، این افراد دسته بندی شدند و مشخص است جزء دهک‌های درآمد بالا هستند.


بیشتر بخوانید:جزئیات حذف یارانه افراد پردرآمد/ هر شاخص‌ حذف یارانه نقدی خانوار‌ ضریبی دارد


ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ گفت:  ما معدل شرایط مالی خانواده‌ها را در نظر می‌گیریم بنابراین صرف داشتن یک خودروی گرتن قیمت منتج به حذف افراد از دریافت یارانه نخواهد شد.

او ادامه داد: این معدل یک عددی است بین یک تا ۱۰ است که خود عدد معنادار نیست، وقتی در مقابل اعداد دیگر قرار می‌گیرد، درآمد افراد از بالا به پایین منظم می‌شوند این تعدادی که معین شده سطح درآمد بالایی دارند، جزء سه دهک بالای جامعه محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از اینکه به افراد اعلام شد که تشخیص داده‌ایم توان درآمدی بالایی دارید؛ اگر مخالف این موضوع هستید اعتراض کنید، در زمان اعتراض اجازه دسترسی ما به حساب‌های بانکی تان را در دفاتر پیشخوان دولت به ما بدهید.

او توضیح داد: ما بررسی مجدد انجام می‌دهیم اگر برای خانواده یک نفره مجموع تراکنش‌های خریدشان ۴ میلیون به بالا باشد فرد حذف خواهد شد، خانوار ۴ نفره ۷ میلیون و پانصد، خانوار ۵ نفره ۸ میلیون و ۵۰۰ و از این تعداد بیشتر مابه ازای هر نفر ۵۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

میرزایی گفت: نکته جالب اینکه نزدیک به ۴۷ درصد معترضان گفتند که این تراکنش‌ها برای زندگی من صرف نشده است در تمام دنیا حساب‌های شخصی با حساب‌های شرکتی و تجاری جدا است خود مطرح کردن این موضوع یعنی فراری است که از قانون صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: مجموع تراکنش‌های افراد در ۴ ماهه نخست سال مورد بررسی قرار می‌دهد؛ برای افرادی که جز دهک‌های پایین جامعه هستند در برهه‌های مختلف سبد غذایی داده می‌شود، اما محل صرفه جویی از حذف شدگان معلولان هستند که برنامه‌ای توسط وزارت کار به معاون اول رئیس جمهور ارائه و مورد تایید قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان گفت: آن‌هایی که برایشان پیامک ارسال شده حذف قطعی نشدند بلکه کاندید برای حذف شدن هستند و می‌توانند تا دو ماه در دفتر پیشخوان خدمات دولت اعتراض کنند و تاکنون ۶.۲ افرادی که حذف شدند اعتراض کنند. مبنا، اگر واریزی سالانه خانوار زیر ۸۰۰ میلیون تومان باشد؛ حذف نمی‌شود و واریزی بالای ۸۰۰ میلیون کاندید حذف شدن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار