رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: برای داشتن ادبیات فاخر نیاز به دست مایه و موتور محرک داریم.

ادبیات دفاع مقدس شایستگی‌ جهانی شدن را داردبه گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه ١۴ مهرماه در نشست خبری هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری، با اشاره به ادبیات پایداری و دفاع مقدس گفت: برای داشتن ادبیات فاخر نیاز به دست مایه و موتور محرک داریم. همان طور که در گذشته شاهنامه موتور محرک ادبیات فارسی بود و توانست به اعتلای آن کمک کند، امروز دفاع مقدس هم می تواند چنین نقشی داشته باشد.

او ادامه داد: ادبیات پایداری می تواند نماینده فاخری برای ادبیات کشور ما باشد. ادبیات دفاع مقدس شایستگی‌ جهانی شدن در عرصه ادبیات تبادلی و تطبیقی را دارد.

عامری در ادامه ارزش های خلق شده در دوران دفاع مقدس را به عنوان پایه ادبیات پایداری اعلام و اظهار کرد: ارزش های خلق شده در این دوران می توانند علاوه بر مطرح شدن به عنوان افتخارات ملی به عنوان آثار فاخر بازنمایی شده و در عرصه جهانی شود.

او افزود: ادبیات دفاع مقدس بسترساز فرهنگ دفاع مقدس و راهی برای انتقال این فرهنگ به نسل های آینده است. البته ما باید برای گسترش این فرهنگ، کنگره های ادبیات پایداری را برنامه ریزی و ایجاد کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به میزبانی استان کرمان در برگزاری کنگره ادبیات پایداری نیز اظهار کرد: چندین سال است که انجمنی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تاسیس شده و مسئولان آن در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند. تاکنون هم کارهای بسیار خوبی انجام و۶ دوره از این کنگره برگزار و آثار خوبی هم در آن ارائه شده است.

او افزود: یکی از جاهایی که توانسته گام های بسیار بزرگ و بستری مناسب برای تعالی این فرهنگ ایجاد کند، این انجمن است.

عامری در ادامه به همکاری اعضای انجمن در استان کرمان و ٣١ مرکز استان با وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: با تحقق این کار قریب به ۴٠ گروه ادبیات پایداری در دانشگاه های کشور راه اندازی می کنیم. تا پایان سال هم انجمن فرهنگی دفاع مقدس هم تاسیس خواهد شد که گامی بزرگ در جهت رسیدن به اهدافی مهم در حوزه ادبیات پایداری است.

او ادامه داد: هم افزایی میان ۴٠ مرکز فرهنگی، علمی و پژوهشی، ساختاری برای غنی تر شدن ادبیات پایداری و ادبیات دفاع مقدس ایجاد خواهد کرد. البته ما برای این کار نیاز داریم تا با ایجاد فضا کاری کنیم تا یک نسل جدید پای به این عرصه بگذارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه نیز تصریح کرد: امروز ادبیات پایداری مشتاقان بسیاری در خارج از مرزها دارد و اگر بتوانیم این ادبیات فاخر را به خوبی به خارج از کشور منتقل کنیم، قطعا مخاطبان فراوانی را در این زمینه جذب خواهیم کرد.

گفتنی است، این کنگره روز ١٧ مهرماه و در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار