رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شیروان گفت: هم اینک کتابخانه‌های این شهرستان با کمبود فضای مطالعه مواجه است که بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهر به حل این مشکل کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احسان روشن رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شیروان گفت: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندارد آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است.

روشن مجموع کل زیربنای کتابخانه‌های این شهرستان را، هزار و ۹۱۳ مترمربع عنوان کرد و گفت: این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، ۳ باب کتابخانه است.

او افزود: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی این شهرستان که دوهزار و ۷۰۰ متر زیربنا دارد کمبود سرانه فضای مطالعه رفع می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شیروان، اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان را در ۶ ماهه پارسال، ۴ هزار و ۳۹۱ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد تا نیمه نخست امسال به ۷ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده که ۸۱ درصد رشد داشته است.

روشن با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، ۵ نفر عضو کتابخانه‌ها هستند، افزود: هم اینک ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های شیروان موجود است که به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۸۴ نسخه کتاب موجود می‌باشد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شیروان گفت: در نیمه نخست سال قبل، ۴۲ هزار و ۲۲۰ نفر به کتابخانه‌ها مراجعه کردند که امسال به ۴۵ هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.

هم اکنون ۱۰ باب کتابخانه شهری و روستایی با زیربنای هزار و ۹۱۳ متر مربع در شیروان دایر است که از این تعداد پنج باب در شیروان، لوجلی، زیارت و قوشخانه و پنج باب نیز در روستا‌های خانلق، حسین آباد، زوارم، دوین و رباط فعالیت دارد.

انتهای پیام/د

بهره برداری از کتابخانه مرکزی شیروان مشکل کمبود فضای مطالعه را رفع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.