مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: مثلث خانه، مدرسه و مسجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ نمازخوانی و همگرایی بیشتر اولیای مدرسه با دانش آموزان در تعمیق فرهنگ قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری فریضه نماز جماعت در مدارس گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در فرآیند آموزش نمازبه فرزندان خود ایفا می‌کنند و با همراهی مدرسه و مسجد در نهادینه شدن فرهنگ برپایی نماز اول وقت نقش مهمی برعهده دارند.

او انگیزه و ,اهتمام را در برپایی نماز، اصل، دانست و افزود: بر طبق آیات و روایات اسلامی، نماز جماعت اول وقت، همیشه سفارش شده و مدیران ستادی، فرهنگیان و مدیران مدارس وظیفه سنگینی در استمرار این واجب عینی عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بخشنامه مقام عالی وزارت در اقامه نماز جماعت گفت: همکاری ائمه جمعه و جماعات، خانواده‌ها و همچنین خیّران در گسترش فضا‌های نمازخانه‌ها نقش مهمی در تعمیق فرهنگ دینی در  مدارس دارد.

نادر جهان آرای با اشاره به اختصاص ۳۰ دقیقه به اقامه نماز تصریح کرد: ساعت نماز جماعت از برنامه‌های پیش بینی شده آموزش و پرورش است و مدیران موظف هستند بر اساس برنامه ریزی‌های آموزشی این فریضه دینی و اخلاقی را به بهترین شیوه اجرایی کنند.

 

انتهای پیام / ق

 

آموزش و پرورش برای برگزاری نماز اول وقت در مدارس اهتمام ویژه دارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.