دانستنی‌های پزشکی؛

معجون جادویی برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند/ هرآنچه درباره کوتاه کردن موهایتان باید بدانید/ چرا چای کیسه‌ای بیماری‌زاست؟

در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید کوتاه کردن مو و روش‌های درمانی برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند خواهیم گفت.


به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چرا برخی از کودکان دیر به حرف می‌افتند؟

بسیاری از کودکان به خوبی نمی‌توانند صحبت کنند که در بیشتر اوقات امری طبیعی است اما گاهی با طولانی شدن این امر باید به متخصص کودکان مراجعه کرد. مصرف تخم اردک نیز برای افزایش سرعت تکلم کودکان کمک کننده است، زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کنید یا در روغن زیتون زرده آن را کمی تفت دهید و با عسل ترکیب کنید. سپس ۱۰-۱۵ روز در ماه روزی یک زرده را به کودکی که خوب حرف نمی‌زند، بدهید، اما باید مصرف آن را پس از یک الی دو ماه قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید. تخم بلدرچین را ۱۵ روز در ماه به صورت یک روز در میان آب پز کنید، زرده عسلی آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و به کودکی که دیر زبان باز کرده است بدهید.

ساعت10/اطلاعاتی درباره ضررهای چای کیسه ای/آیا کوتاه کردن موها مفید است/ راه هایی برای صحبت کردن کودکان

بهترین زمان کوتاه کردن مو

کوتاه کردن مداوم مو‌ها باعث رشد سریع‌تر آن‌ها نمی‌شود اما به سلامت آن کمک می‌کند. انتهای مو‌های شما هیچ تاثیری روی فولیکول‌های پوست سر که باعث رشد مو‌ها می شود نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: درمان مشکلات قلبی با طب سنتی


افراد بهتر است در فاصله‌های کوتاه به آرایشگاه نروند و این کار را ۳ تا ۴ ماه یک بار انجام دهند. لایه لایه کردن موها یک امر ضروری است. اگر افراد داری  مو‌های فری هستند بهتر است کمی  لایه‌های نامنظم ایجاد کنند در حالی برای افراد با موهای صاف  لایه های منظم در نظر گرفته شود. قبل از کوتاهی هرگز از شامپو استفاده نشود  زیرا موجب خیس ماندن ریشه آن خواهید شد. لازم است بدانید که مو‌ها  به طور طبیعی باید  خشک کوتاه شوند. مو‌های خود را به اندازه‌ی مناسب کوتاه کنید. برای اینکه موهایتان همیشه مرتب و زیبا باشد باید بیشتر به آرایشگاه بروید. اگر  هر چند وقت یکبار مو‌های خود را کمی کوتاه نکنید موخوره‌های شما بیشتر خواهد شد.  اگر انتهای مو‌های خود را به صورت مداوم کوتاه نکنید مو خوره‌ها در طول مو‌های شما بیشتر خواهند شد و به مرور زمان مو‌های سالم شما نیز موخوره می‌گیرد. اگر دیدید که بیشتر مو‌های شما موخوره دارد وقت این رسیده که به آرایشگاه سری بزنید.

ساعت10/اطلاعاتی درباره ضررهای چای کیسه ای/آیا کوتاه کردن موها مفید است/ راه هایی برای صحبت کردن کودکان

اثرات مخرب چای کیسه‌ای

معمولا بسیاری از کارخانه‌های تولید چای کیسه‌ای برای بستن کیسه‌ها از پلی پروپیلن استفاده می‌کنند.  از آنجا که پلاستیک کیسه‌های چای در معرض آب جوش قرار دارد نه دمای اتاق، در نتیجه احتمال آزاد شدن ذرات ریز پلاستیکی در آن‌ها بیشتر است. افراد  به طور متوسط در طول هر هفته (۷ روز) حدود ۵ گرم پلاستیک می‌خورند. که این موضوع می تواند اثرات بدی را بر بدن بگذارد. اما چیزی که باید بدانید این است که حتی در آب‌های نوشیدنی نیز مقادیر زیادی میکروپلاستیک و نانوپلاستیک  وجود دارد. مصرف‌کنندگان باید خرید‌های آگاهانه‌تری داشته باشند و به دنبال کاهش هر چه بیشتر استفاده از پلاستیک باشند. تمام این میکروب ها می توانند به راحتی  وارد  خون شده  و به همه نقاط بدن سرایت کنند.

ساعت10/اطلاعاتی درباره ضررهای چای کیسه ای/آیا کوتاه کردن موها مفید است/ راه هایی برای صحبت کردن کودکان

اثرات کاشت مژه مصنوعی بر چشم

امروزه افراد سعی می‌کنند پیش از گذشته به ظاهر و سر و وضع خود توجه بیشتری داشته باشند و به همین دلیل ممکن است گاهی از روش‌های مختلف و غیرموجه برای زیباتر شدن خود استفاده کنند. مدتی است که برخی از خانم‌ها برای زیباتر به نظر رسیدن چشم هایشان به کاشت مژه‌های مصنوعی رو آورده‌اند، در حالی که پزشکان هشدار می‌دهند این کار عواقب بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت. برای گذاشتن مژه مصنوعی از چسب‌های خاصی استفاده می‌شود که می تواند موجب عفونت‌های چشمی  و حتی نابینا شدن فرد شوند. چسب مژه مصنوعی می‌تواند باعث التهاب پوست پلک و زمینه ساز اگزما و حساسیت شود. البته ممکن است این عوارض در اولین نوبت بروز نکند، ولی فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعی معمولا دچار مشکل می‌شود. ضمن اینکه این چسب‌ها حاوی مواد سرطان‌زا نیز می‌باشد.

ساعت10/اطلاعاتی درباره ضررهای چای کیسه ای/آیا کوتاه کردن موها مفید است/ راه هایی برای صحبت کردن کودکان

انتهای پیام/

اطلاعاتی درباره ضرر‌های چای کیسه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار