مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در یکسال اخیر بیش از ۷۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی آلوده و غیربهداشتی در نقاط مختلف استان اردبیل کشف شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق صالحی عنوان کرد: در یک سال اخیر با انجام بیش از ۸۲ هزار بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی استان اردبیل، بیش از ۷۶ هزار کیلوگرم فرآورده دامی تاریخ گذشته و فاسد کشف و ضبط شده است.

کشف ۷۶ هزار کیلوگرم فرآورده دامی آلوده در اردبیل

به گفته وی به منظور تأمین سلامت شهروندان با سوء استفاده گران و خاطیان عرضه فرآورده‌های گوشتی طبق موازین قانونی برخورد می‌شود و در این مدت ۷۴۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: بهداشت فرآورده‌های گوشتی ارتباط تنگاتنگی با حفظ سلامتی مردم داشته و بدین منظور در طول سال نظارت‌ها با حساسیت خاصی انجام می‌پذیرد.

به گفته صالحی بهره مندی همشهریان از فرآورده‌های دامی به مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دامپزشکی، یادآور شد: این حرفه از حوزه عملکردی گسترده‌ای برخوردار بوده و از راه‌های مختلف با سلامت، اقتصاد و توسعه متوازن جامعه در ارتباط است.

به تعبیر صالحی یکی از محورهای فعالیت دامپزشکی در زمینه نظارت بر توزیع فرآورده‌های دامی و توجه به بهداشت عمومی جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل یادآور شد: امنیت غذایی مردم در تمامی کشورهای جهان با حساسیت خاصی دنبال می‌شود و در این خصوص در اردبیل نیز برنامه‌های نظارتی و آموزشی گسترده‌ای در حال انجام است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.