اولین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین در شهرستان بدره برگزار شد.

‍ برگزاری اولین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین در بدره

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، به منظور هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به زائرین اربعین حسینی اولین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان با حضور اعضاء در دفتر سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بدره برگزار گردید.

نصرت اله همتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بدره در جلسه هماهنگی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی جایگاه بسیار مهمی دربین شیعیان دارد و حادثه کربلا در تاریخ شیعه یکی از تلخ‌ترین حوادث بعد از رحلت رسول گرامی اکرم (ص) است لذا شایسته است با تمام وجود و بهترین نحو به زائران اربعین خدمت رسانی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بدره با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به زائرین اربعین حسینی بیان کرد:در ایام ورود زائرین به شهرستان بدره با مستقر نمودن تعداد ۵ دستگاه آمبولانس به همراه اکیپ پزشکی به زائران اربعین ارائه خدمت خواهند نمود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تشدید‌های بهداشت محیطی بازرسان بهداشت محیط شبکه اشاره کرد و افزود:
با توجه به استقرار زائرین اربعین حسینی در محل‌های اسکان مهمانسراها، بازرسان بهداشت محیط در محل حضور داشته و وضعیت بهداشتی را مورد بازدید قرار خواهند داد.

همتی همچنین تصریح کرد:در ایام ورود زائرین مرکز بهداشتی، درمانی شهرستان آماده باش خواهند بود تا خدمت رسانی‌ها به صورت مطلوب و به دور از هرگونه مشکلی انجام شود.

هادی صی هاشمی رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بدره دراین جلسه بیان کرد:با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی که هر سال با شکوه‌تر از سال‌های قبل و با حضور عاشقان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و سهم بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از متولیان حفظ سلامت در همایش‌های بزرگ و مردمی بر هیچ کس پوشیده نیست از این رو حضور پررنگ کادر بهداشتی و درمانی در بخش‌های مختلف برنامه اربعین به ویژه نظارت بر سلامت مواد غذایی از موارد بسیار مهم است.

او با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زوار توسط مواکب وضرورت بهداشت در محل‌های اسکان و طبخ غذا و محل‌های خدمات دهی مواکب تاکید کرد: لازم است کارشناسان بهداشت و محیط آمادگی لازم را جهت بازرسی ونظارت بربهداشت و کنترل مواد‌غذایی و نمونه برداری از آب مصرفی مواکب و همچنین صدور کارت سلامت جهت خادمین مواکب با هماهنگی ستاد اربعین داشته باشند

همچنین سایر اعضای کمیته بهداشت و درمان در خصوص تدابیر و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی مطالبی را بیان نمودند.

انتهای پیام/غ

جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین در بدره برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.