معاون استاندار و فرماندار خرمشهر گفت: ۱۹۸ هزار و ۶۱۹ زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز شلمچه تردد کردند.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت معاون استاندار و فرماندار خرمشهر روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین در سرسرای اجتماعات منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه گفت: از این تعداد ۱۴۳ هزار نفر از گذرگاه شلمچه به عراق عزیمت کردند.

او شمار خروج اتباع خارجی از گذرگاه شلمچه را در این مدت ۳۰ هزار نفر بیان کرد و افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر تبعه خارجی از این گذرگاه کشورمان وارد شدند.

معاون استاندار و فرماندار خرمشهر در ادامه به ممنوعیت ورود اتباع پاکستانی از سوی عراق به این کشور اشاره کرد و گفت:ورود اتباع پاکستانی به عراق باید از طریق کنسولگری رفع شود چون توقف اینها در مرز مشکل ایجاد می کند.

مودت، صادر نشدن کارت تردد خودروها را از دیگر مشکلات در مرز شلمچه بیان کرد و افزود: ستاد عتبات عالیات باید مشکل کارت تردد خودروها به ویژه خودروهای موکب داران برای انتقال وسایل و مواد غذایی برطرف کند.

او در ادامه به اقدامات انجام شده در مسیر شلمچه ادامه داد: روشنایی ، لکه گیری ، خط کشی و آسفالت مسیر به ۱۱ کیلومتر از میدان مقاومت تا مرز شلمچه انجام شده است.

معاون استاندار و فرماندار خرمشهر گفت: تاکنون ۲۵ دستگاه آمبولانس از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مرز مستقر شده و انتظار می رود طبق تعهداتی که استان های معین داده اند دستگاه های آتش نشانی، آمبولانس و سایر موارد مورد نیاز تهیه شود.

انتهای پیام/ د

تردد زوار اربعین حسینی از مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.