هاشمی رفسنجانی گفت: متاسفانه در مدیریت شهری پروژه‌ها ابتدا ساخته می‌شوند وسپس با پژوهش دنبال توجیه ضرورت ساخت آن هستند.


ساخت برج میلاد پروژه‌ای تبلیغاتی بود / پل صدر مصداق بارز تصمیم‌گیری مدیریت شهری بدون پژوهشبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نشست تخصصی تهران پژوهان ضمن گرامیداشت هفته تهران در سخنانی گفت: یکی از حسرت‌ هایی که همواره در مدیریت کشور به ویژه در تهران وجود دارد این است که اقدام‌ های مدیریت شهری بدون پژوهش انجام می‌شود و پس از آن ما از پژوهشگران می‌خواهیم تا تصمیم ما را توجیه و اثبات کنند که اگر این رویه اصلاح شود دیگر حسرت نمی‌خوریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: قدرتمند شدن پژوهش‌ها بستگی به خودمان دارد و ما در حال حاضر مرکز پژوهش های شهرتهران را داریم که می‌تواند به طور مجزا برای نهادها پژوهش انجام دهد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که باید از پژوهش و پژوهشگران تهران درست و بجا استفاده کنیم، افزود: پژوهشگران نباید به صورت سفارشی پژوهش کنند.

او با اشاره به ساخت برخی از پروژه‌های پایتخت بدون انجام پژوهش و کار مطالعاتی گفت: یکی از پروژه‌هایی که بدون کار مطالعاتی ساخته شد برج میلاد بود که در شهری در محاصره کوه‌ها با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از دریا ساخته شد و عنوان برج مخابراتی لقب گرفت که امروزه شاهدیم تنها به عنوان یک مرکز گردشگری از آن استفاده می‌شود و مرکز مخابرات هیچگونه قراردادی با این برج ندارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: زمانی که من در مترو فعالیت می‌کردم روزهایی را شاهد بودم که ما برای توسعه مترو پول نداشتیم اما در همان زمان پول‌های کلانی را خرج ساخت برج میلاد کردند تا این مکان تبلیغاتی هر چه زودتر تکمیل و افتتاح شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگر در زمان ساخت برج میلاد پژوهشی انجام می‌شد می‌توانستیم به جای برج میلاد برجی مسکونی با ۱۰۰ طبقه داشته باشیم.

او با اشاره به پل صدر گفت: پل صدر نیز از دیگر اقدام‌های مدیریت شهری بود که بدون پژوهش ساخته شد و اگر بخواهم از این موارد نام ببرم در مدیریت شهری پروژه‌های بسیاری داریم که بدون پژوهش ساخته شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۲:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
پل صدر براي برادراني ساخته شد كه از انتهاي بابايي ميخواستند صبح بيايند داخل صياد و ... برگردند . همين . عين گغته شهردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
دقیقا مثل هزاران پروژه ایی که پدر جنابعالی با صرف هزاران میلیارد تومان پول و هزینه شروع کرد ولی نتیجه ای نداشت
آخرین اخبار