رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۴۷ درصد از مرگ‌ومیر‌های این دشتستان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

۴۷ درصد از مرگ‌ومیر‌های شهرستان دشتستان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، ماریا خویش‌دوست بیان کرد: با توجه به اینکه ۴۷ درصد از مرگ‌ومیر‌های شهرستان دشتستان مربوط به  بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است , بهورزان و مراقبین سلامت با جدیت، تمامی عوامل خطر و راه‌های تغییر سبک زندگی در جهت سلامت قلب  را به مردم آموزش می‌دهند.

او افزود: تغییرات کوچک شیوه زندگی مانند ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: داشتن یک سبک زندگی سالم کار دشواری نیست و فرد برای داشتن قلب سالم با پیروی از این چهار عامل (عدم استعمال دخانیات، داشتن وزن مطلوب، رعایت رژیم غذایی و ورزش) سبک زندگی خود را تغییر دهد و سلامت قلب خود را تضمین کند.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی تغییر در شیوه و سبک زندگی است گفت: این موضوع نیازمند عزم و اراده همه مردم است و تا زمان که افراد خود مایل به تغییری در این زمینه داشته باشند شاهد بهبود این وضعیت نخواهیم بود.

جمیله معارفی تصریح کرد: داشتن سبک زندگی سالم باعث می‌شود بتوان سلامت جسمی و روحی را بیشتر کرد، همچنین برای دنبال کردن یک سبک زندگی سالم موارد متعددی مانند خوردن غذا‌های سالم، داشتن فعالیت فیزیکی، متعادل نگه‌داشتن وزن و مدیریت استرس را باید رعایت کرد.

معارفی ادامه داد: راه‌های معمولی برای داشتن سبک زندگی سالم وجود داشته، ولی عمل به آن‌ها می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

او عنوان کرد: سبک زندگی سالم دور از دسترس نیست، کافی است شروع کنید و با نوشیدن آب، خوابیدن کافی، انجام ورزش، خوردن غذا‌های سالم، سبزیجات و میوه‌های تازه تغییرات اندکی در عادات و سبک زندگی خود ایجاد کنید.

انتهای پیام/م

با پیروی از سبک زندگی سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.