فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کاهش تصادفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در همایش همیاران پلیس با حضور مسئولان و همیاران پلیس در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل نقش همیاران و راهوران محله را در کاهش تصادفات بسیار مهم دانست و گفت: امسال میزان تصادفات منجر به فوت ۵ درصد و میزان حوادث رانندگی ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

او همیاران پلیس را سفیران راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل نام برد و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر تربیت و فرهنگسازی مناسبی در مدارس انجام شده است تا دانش آموزان با مفهوم اصول اولیه ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.

فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار همیار پلیس در اردبیل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار همیار پلیس در سطح استان اردبیل وجود دارد که تلاش می‌شود از ظرفیت و توانایی‌های آن‌ها برای قانونمندی خانواده‌ها و جامعه استفاده کنیم.

کاهش تصادفات رانندگی در اردبیل/فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار همیار پلیس در اردبیل

سرهنگ رحیم آقامحمدی بیان کرد: طرح همیاران پلیس با مشارکت دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی در سطح شهر اردبیل اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به شرایط خاص رانندگی در استان و کشور و آمار تصادفات ضرورت دارد از ظرفیت همیاران پلیس در جامعه به نحو احسن بهره ببریم تا کمکی به ارتقای فرهنگ ترافیک کرده باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: همیاران پلیس که زیر ۸ سال سن دارند بهترین شرایط سنی را دارا می‌باشند تا بتوانند پذیرش قانونمندی را یاد بگیرند چرا که این‌ها آینده سازان جامعه هستند و اگر از الان با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا باشند می‌توانند در آینده در جامعه فرد قانونمند باشند.

انتهای پیام/ح

همیاران پلیس سفیران راهنمایی و رانندگی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.