عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: هر طرحی که حضور نظامی آمریکا در منطقه را پایان دهد منتهی به افزایش امنیت منطقه می‌شود.

اسلامیمحمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح صلح هرمز که رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل در نیویورک مطرح کرد، گفت: یکی از اقدامات درست در سیاست خارجی اقدامات مبتکرانه به جای انفعال و مواجه غیرفعال در برابر دیگر کشورهاست.

او ادامه داد: اینکه آقای روحانی در سفر اخیر خود سعی کردند طرحی را به عنوان طرح جمهوری اسلامی به عرصه جهانی ببرند، نشان‌دهنده گام مثبتی در راستای پیش‌دستی برای انجام عملی جدید در بین کشور‌های منطقه است.

اسلامی افزود: مطالعه جنگ‌های اخیر در منطقه غرب آسیا نشان می‌دهد که در اغلب این جنگ‌ها، آمریکا یا به صورت مستقیم حضور داشت یا به صورت نیابتی و برای فروش اسلحه و پشتیبانی اطلاعاتی حاضر بود. با چنین شرایطی هر طرحی که حضور نظامی آمریکا و متحدانش و کشور‌های غیربومی در منطقه را به پایان برساند منتهی به افزایش امنیت منطقه و برادری اسلامی در منطقه خواهد شد.

او همچنین ذکر کرد: مسلم است در منطقه‌ای که اغلب کشور‌ها مسلمان هستند، ما می‌توانیم بر اساس اصول اسلامی، راهکار‌های دقیق‌تری را دنبال کنیم.

اسلامی در ادامه اظهار کرد: در این موضوع پارادوکسی وجود دارد که آقای روحانی هم در صحبت‌های خودشان به آن اشاره کردند و آن ضرورت دموکراسی در داخل و دیپلماسی در خارج است. در بسیاری از این کشورها حاکمیت در اختیار کسانی است که به مردم خود متکی نیستند و دست نشانده قدرت‌هایی هستند که نمی‌توانند بدون اجازه آن‌ها گامی بردارند؛ از این جهت مطالبه جدایی آن‌ها از آمریکا غیرممکن است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: اگر این طرح آنچنان که معرفی شده است، مستلزم دست کشیدن از اتکای به آمریکا باشد، از پادشاهان غیرمتکی بر مردم خویش بعید است که چنین طرحی را به اجرا برسانند.

او در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ارائه چنین طرح‌هایی از جهت اتمام حجت با افکار عمومی جهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار