همسر یک دیپلمات آمریکایی پس از تصادف منجر به مرگ یک جوان انگلیسی، با استفاده از مصونیت دیپلماتیک از انگلیس فرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میرور، والدین عصبانی جوان انگلیسی که به دست همسر یک دیپلمات آمریکایی کشته شد، اعلام کردند او مصونیت دیپلماتیک گرفته و آنها نمی توانند برای پسرشان دادخواهی کنند.

در ماه اوت هری دان، ۱۹ ساله در نزدیکی پایگاه جاسوسی آمریکا در نورثامپتون شایر تصادف کرد و کشته شد. او در حالی که سوار بر موتورسیکلت خود بود با خودروی همسر یک دیپلمات آمریکایی که از سمت اشتباه جاده در حال خارج شدن بود تصادف کرد. به رغم اقدام سریع برای انتقال او به بیمارستان، این جوان انگلیسی به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

همسر این دیپلمات پس از تصادف، انگلیس را ترک کرد و با دریافت مصونیت دیپلماتیک از بازگشت به این کشور خودداری می کند. مصونیت دیپلماتیک به این معنی است که امکان شکایت یا محاکمه نمایندگان سایر کشورها در کشور میزبان وجود ندارد.

پدر این نوجوان گفت: ما متنفریم. چگونه او توانسته فرار کند؟ ما عصبانی هستیم. کسی این کار را بکند و بعد سوار هواپیما شود و برود. چطور می‌تواند زندگی اش را ادامه دهد. برای ما قابل درک نیست که به او اجازه داده شده به آمریکا فرار کند.

در همین حال، عده‌ای از دوستان او با ایجاد صفحه‌ای در فیس بوک خواستار برقراری عدالت در این خصوص هستند.

هری دان یکی از دوست داران ورزش موتور سواری بود که به رغم علاقه به سرعت همواره قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کرد. این در حالی است که عدم رعایت قانون توسط همسر دیپلمات آمریکایی باعث شد او کشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
برای همین ترامپ بوریس جانسون را تا حد پرستش دوست دارد و به او علاقه دارد و همواره از او در حال ستایش و تمجید است چرا که برای بوریس جانسون ارزش منافع آمریکا از ارزش قائل شدن برای انگلیس بسیار بیشتر است این را از روی غرض ورزی ننوشتم روابط گذشته و حال بوریس جانسون و ترامپ را سرچ کنید تا حقیقت برایتان آشکار شود..................
آخرین اخبار