استاندار کرمانشاه گفت: سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان وام با هزار و ۵۰ میلیارد تومان سود آن در مناطق زلزله‌زده به مدت ۲ سال امهال شد .

امهال سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان وام در مدت دو سالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استاندار کرمانشاه گفت: سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان وام با هزار و ۵۰ میلیارد تومان سود آن در مناطق زلزله‌زده به مدت ۲ سال امهال شد که این گردش مالی برای ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی را با مشکل مواجه کرده و به ضرر استان و به نفع اشخاص است که بسیاری از آن‌ها حتی در زلزله آسیب هم ندیده‌اند.


هوشنگ بازوند گفت:  امهال وام‌ها گردش مالی و اقتصاد استان را با مشکل مواجه می‌کند و بانک‌های استان منابع جدید برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار ندارند.

بازوند با بیان اینکه در تلاشیم از بانک مرکزی برای بانک‌های استان ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری بگیریم، اظهار داشت: تا دومین سالگرد زلزله (۲۱ آبان) همه دستگاه‌های اجرایی باید تعهدات و کار‌های خود را به اتمام برسانند و به مردم اعلام کنند چه کار‌های انجام داده‌اند.

او با اشاره به اینکه تقریبا ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده گفت: برای اتمام ساخت و ساز‌ها ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات جدید به این مناطق اختصاص یافته و به هر واحد مسکونی شهری نیمه تمام ۱۲ میلیون تومان تسهیلات جدید پرداخت می‌شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از جمله کار‌های بزرگ دولت برای مناطق زلزله زده را ساخت ۶ هزار واحد اضافی در مناطق روستایی اعلام کرد و گفت: بسیاری از روستا‌ها که از جمعیت خالی شده بود با خدمات دولت در این ۲ سال دوباره رو به آبادانی است.

بازوند همچنین افزود: در طول این ۲ سال به اندازه ۱۰ سال واحد‌های مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده بازسازی و مقاوم سازی شده است.

او همچنین بیان داشت: دولت برای مستاجران شهری مناطق زلزله زده نیز در صورت داشتن زمین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

انتهای  پیام/ز

 

امهال دو ساله وام های مناطق زلزله زده 

برچسب ها: زلزله ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.