اعضای شورای شهر تهران با اتفاق آرا تفویض بخشی از اختیارات شورا به شهرداری تهران در مورد شرکت واحد اتوبوسرانی را به تصویب رساندند.

پاینده/ تفویض بخشی از اختیارات شورا به شهردار تا سال ۹۹به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع عادی سازمان اتوبوسرانی شرکت واحد تهران برای تفویض بخشی از اختیارات شورای شهر به شهرداری تهران در صحن شورای شهر تهران برگزار شد.

بر اساس این مجمع محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران به عنوان رئیس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به عنوان ناظر و زهرا نژادبهرام و بهاره آروین دیگر اعضای شورای شهر تهران به عنوان منشی انتخاب شدند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در سخنانی گفت: به جای آن که هر بار بخواهیم این مجمع را تکرار کنیم، پیشنهاد من این است که همین ساختار تا انتهای دوره پنجم شورای شهر تهران حذف شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ این اختیارات به شهردار تهران واگذار شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در بند الف این پیشنهاد آمده است ازدیاد سرمایه و کسر آن هم تفویض انجام شود و بر اساس بررسی‌های انجام شده واگذاری اختیار به دارندگان سهام است و ما بر اساس اساسنامه مجمع عادی نمی‌توانیم این وظیفه را تفویض کنیم.

در ادامه حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در پیشنهاد خود گفت: در مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در سال گذشته این تفویض اختیار تصویب شد و در آنجا شرط شد که در این مورد اصلاح اساسنامه صورت گیرد، اما متاسفانه هنوز این امر محقق نشده و عملکرد باید به گونه‌ای باشد که تفویض اختیار تا سال ۹۹ باشد که این بازه زمانی فرصتی است که به وظایف محوله عمل شود.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنانی گفت: شورا در نظر دارد تا اساسنامه تیپ را تهیه کند و اساسنامه پیشنهادی کمتر از یک ماه ارسال شده است و ما کار جدیدی نداریم تا اساسنامه تیپ تهیه شود.

پس از اظهارنظر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رسولی گفت: اساسنامه تیپ سازمانی نهایی شده و در حال حاضر در حال تطبیق است و در این مسیر با وزارت کشور و قوانین بالادستی هماهنگ هستیم.


بیشتر بخوانید: تصویب یک فوریت نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل‌های غیر دولتی و مدیرت شهری


عضو شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران باید لایحه‌ای بدهد، بر اساس وظایف محوله تا به امروز لایحه‌ای ارسال نشده و ما با واقعیت فاصله زیادی داریم.

وی تأکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که شرکت واحد از وظابف خودش باز بماند.

بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر تهران در سخنانی گفت: در حال حاضر سال سوم تفویض اختیار است و بخشی از این بند‌ها در زمان آقای نجفی واگذار نشد و باید اصلاح اساسنامه صورت گیرد و ما نیز در حال حاضر می‌خواهیم برای سومین بار تفویض اختیار کنیم.

آروین تاکید کرد: ما ابزار اشتباه به کار گرفتیم و اگر قرار بود این ابزار جواب دهد، باید تا به امروز جواب می‌داد.

محمد جواد حق شناس دیگر عضو شورای شهر تهران در سخنانی گفت: نباید یادمان برود که جایگاه نظارتی شورا باید محکم باشد و اگر بخواهیم حمایتی انجام دهیم، نباید در وظایف خود کاهلی کنیم و واگذاری اختیارات تا سال ۱۴۰۰ به نفع هیچ نهادی نیست و ما در این مسیر نباید فرمالیته برخورد کنیم.

پس از اظهارنظر اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد حسن رسولی عضو شورای شهر تهران مبنی بر تفویض اختیارات شرکت واحد تا سال ۹۹ در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران به اتفاق آرا (۱۷ رأی موافق) آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

تصویب تفویض بخشی از اختیارات شورای شهر به شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار