اعضای شورای شهر تهران با ۹ رأی مخالف یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب را به تصویب نرساندند.

پاینده//فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری در حمایت از مشاغل خانگی به تصویب نرسیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب در دستور کار یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور در سخنانی گفت: با توجه به این نکته که سال گذشته با کمک خدمات اجتماعی طرحی تهیه و مدون شد امیدواریم بتوانیم این طرح را به عید امسال (نوروز ۹۹) برسانیم و برای رساندن این طرح به آن زمان چاره‌ای نیست که یک فوریت آن به تصویب اعضای شورای شهر تهران برسد و کمیسیون تخصصی نیز بتواند به بررسی ابعباد آن بپردازد.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این دستور گفت: در بیان مخالفت من با این دستور به ماده ۲ این طرح اشاره می‌کنم که در آن تلاش در مسیر تحقق شعار رونق تولید ملی، استفاده از ظرفیت شهرداری تهران برای بازاریابی و کمک به اقتصاد افراد در معرض خطر آمده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فقط همین اهداف اگر تحلیل شود ما به روال سابق دامنه ورود شهرداری تهران را گسترش می‌دهیم و با توجه به شرایط درآمد و هزینه‌ای امروز شهرداری موضوع فوریت این بحث مطرح نیست.

رسولی تأکید کرد: این طرح ما را از وظیفه اصلی خودمان بازمی‌دارد و شهرداری را معادل سازی کمک دولت می‌کند.

پس از مخالفت رسولی الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این دستور گفت: در این طرح با استناد به ساماندهی مشاغل خانگی و مصوبه نظام شهری با عنوان توسعه ساماندهی و ارتقای کارآفرینی مورد توجه است و باید اعلام کنم که ستاد کارآفرینی تا به امروز در عملکرد خود موفق نبوده است.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر تهران با ۹ رأی موافق و ۹ رأی مخالف فوریت آن را به تصویب نرساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار