مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: سهم ح مل ونقل جاده‌ای ۸ درصد تولید ناخالص را تأمین می‌کند و با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان این بخش را توسعه خواهیم داد.

۸ درصد تولید ناخالص از طریق حمل ونقل جاده‌ای تأمین می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایتی مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم بازار حمل ونقل جاده‌ای در حوزه بار و مسافر ۹۰ درصد است، گفت: ۸ درصد تولید ناخالص داخلی برای بخش حمل ونقل جاده‌ای است و در بخش اشتغال‌زایی، کارآفرینی، صنعت و اقتصاد کشور نقش بسیار مؤثری دارد.

او افزود: در یکسال گذشته رویکردی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایجاد شده به طوری که بستر جدی برای استفاده از مراکز فناوری در حوزه حمل ونقل و راهداری ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: در یکسال گذشته مطالبات کاربردی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای رخ داده و با استفاده از مراکز علمی، تحقیقاتی و تجربیات استادان دانشگاه زمینه توسعه فناوری را در این بخش‌ها فراهم کنیم به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با مراکز تحقیقاتی در حوزه معاونت علمی منعقد کرده‌ایم.

هدایتی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زنجیره کامل در حوزه توسعه و دانش را کامل کنیم.

او اظهار کرد: تولید محصولات دانش بنیان و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه حمل ونقل و در راستای خدمات تخصصی و ایجاد کسب و کار‌های نوین و همچنین تولید محصولات دانش بنیان خود از مهم‌ترین اقداماتی است که در این بخش ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: در ۵ ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و ما بلافاصله تمامی فعالیت‌ها در این حوزه کاری را آغاز کرده‌ایم.
 

پاسخگوی نیاز‌های فناورانه سازمان هواشناسی خواهیم بود

همچنین اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در سطح بالایی و بین دو دستگاه مهم به امضا رسیده است، گفت: موضوعات راهبردی در این تفاهم‌نامه بررسی شد و ما رویکرد دانش بنیان و زیست فناوری را در خدمت وزارت راه و شهرسازی با استفاده از پلت‌فرم‌های خاص قرار خواهیم داد.

او اظهار کرد: سه قرارداد مهم در زمینه هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد شده و ما با استفاده از توان استارت‌آپ‌ها برای شکل‌گیری سیستمی در این بخش استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی افزود: در حوزه فناوری هواشناسی در ۹ سرفصل تمامی نیاز‌های این بخش‌ها با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد و ما امسال با همکاری این بخش‌ها نیاز‌های فناورانه حوزه هواشناسی را برطرف خواهیم کرد.

قادری‌فر اظهار کرد: در ۲۱ فروردین ماه امسال بعد از وقوع سیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سازمان هواشناسی بازدید داشت و و ما در این بازدید سعی کرده‌ایم نیاز فناورانه این بخش را پاسخگو باشیم.

او افزود: همچنین با استفاده از توان این شرکت‌ها قادر خواهیم بود مدیریت بحران را هم پاسخگو باشیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با اشاره به اینکه در حوزه هواشناسی تولید انواع رادارها، باند X و مدل‌سازی‌های جوی هواشناسی پیش‌بینی‌های بخش کشاورزی را هم پاسخگو خواهیم بود.

او اظهار کرد: هوشمند سازی و ایجاد بارنامه الکترونیک در بخش حمل ونقل جاده‌ای از مهم‌ترین اقداماتی است که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها به مرحله اجرایی خواهیم رساند.

انتهای پیام/
 

ایجاد بارنامه‌های الکترونیک با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار