مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ۳ موج بارشی طی این ماه خواهیم داشت موج اول اواخر همین هفته است و موج دوم آن مصادف با اربعین است که نیمه شرقی را بیشتر درگیر خواهد کرد.

اربعین هوای استان بارانی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمد خسروی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه  میانگین بارش‌ها در استان کرمانشاه ۷۷۵ میلی متر بود که ۶۸ درصد بیشتر از حد نرمال نسبت به سال ۹۶ بود گفت:سال گذشته میانگین بارش باران در فصل پاییز ۲۹۱ میلی متر بود که ۷۰ درصد بیشتر از حد نرمال اعلام شد چرا که حد نرمال بارش‌ها در پاییز ۱۲۷ میلی متر است.

این مسئول از آغاز بارش‌های پاییزی در اواخر مهر ماه خبر داد و گفت: البته نمود این بارش‌ها بیشتر در نیمه شرقی استان خواهد بود ۳ موج بارشی طی این ماه خواهیم داشت موج اول اواخر همین هفته است و موج دوم آن مصادف با اربعین است که نیمه شرقی را بیشتر درگیر خواهد کرد.

او ادامه داد: موج اصلی بارندگی‌ها در ۷ یا ۸ آبان ماه رخ می‌دهد که طی آن ۲۵ تا ۳۰ میلی متر بارش باران خواهیم داشت پیش بینی‌های فصلی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد صحت خواهد داشت و پیش بینی می‌شود امسال سردتر از سال‌های گذشته باشد و پاییز و زمستان سردتری را تجربه خواهیم کرد.

انتهای  پیام/ز

 

آغاز بارش‌های پاییزی در اواخر مهر ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.