استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی شبیه کاشتن یک نهال است و برای تنومند شدن آن باید با احتیاط و مراقبت رفتار کنیم که به نتیجه دلخواه برسد.

پیش بینی تردد زوار از مرز خسروی از مسیر اصلی بغدادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای زکات گفت: از رهنمودهای ارزنده حضرت آیت الله علما نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و حمایت‌های ارزشمند آیشان از مجموعه مدیریت اجرایی استان تشکر میکنیم.

او بیان کرد: مرز خسروی تنها مرزی است که مسافران آن باید از بغداد عبور کنند که این موضوع اساسا یک مزیت است اما امسال بخاطر ناآرامی های بغداد مجبور شدیم که موقتا راه جایگزین بیابیم که حشدالشعبی متعهد شد که امنیت آن مسیر را نیز تامین کند. این مسیر جدید قبل از کربلای معلی، به نجف اشرف می‌رسد. اما پیش بینی میکنیم که تا سه شنبه مشکلات پیش آمده در بغداد حل شود و به همان مسیر اصلی برگردیم.


 او گفت:مدیران باید شرایطی به وجود بیاورند که مردم به زکات بیشتر متمایل شوند. زکات به‌عنوان یک فریضه مهم، مصداق روشن انسان‌دوستی است که میتواند در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم بسیار موثر باشد.


بازوند بیان کرد: شورای زکات ظرفیت بسیار خوبی برای استان است و باید از توانمندی دهیاری ها برای ترویج زکات استفاده شود.

 

رخصی مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه نیز در این نشست  بیان کرد:مودیان کرمانشاهی در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات واجب، مستجب و فطریه پرداخت کردند.

او گفت:۶۰ درصد از میزان زکات جمع آوری شده در امور محرومین و به منظور تهیه جهیزیه، تامین هزینه های درمان، تحصیل، مسکن و کمک به تامین معیشت نیازمندان هزینه شده است.

او افزود :۴۰ درصد از زکات کرمانشاهیان خیر نیز برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، خانه عالم، کتابخانه و غسال خانه هزینه شده است.

انتهای  پیام/ز

 

۶۰ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین هزینه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.