معاون نخست‌وزیر روسیه بر حمایت مسکو از رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرده و گفت افزایش تجارت دوجانبه نشان دهنده آن است که دولت نیکلاس مادورو مشروعیت دارد.

حمایت مسکو از رئیس‌جمهور ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه روز شنبه در کاراس بر حمایت مسکو از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرده و گفت افزایش تجارت دوجانبه نشان دهنده آن است که دولت مادورو مشروعیت دارد.

طارق العصامی، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در دیدار با بوریسوف در کاراکاس، از مسکو به خصوص به دلیل تسهیل انتقال نفت با وجود تحریم‌های آمریکا قدردانی کرد.

وی افزود: «روابط روسیه و ونزوئلا در بهترین شرایط خود قرار داشته و ما نشان دادیم که در میان سختی‌ها می‌توانیم با یکدیگر به پیش رویم و این کار را با همکاری سیاسی و دیپلماتیکی کارآمد میان دو دولت و در برابر محاصره و تجاوز امپریالیسمی که روسیه نیز از آن رنج می‌برد انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهور ونزوئلا پیش‌تر اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه وعده داده است در تمامی زمینه‌های نظامی از ونزوئلا حمایت خواهد کرد.

روسای جمهور روسیه و ونزوئلا هفته گذشته با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو کردند. پوتین در این دیدار از راه حل سیاسی برای حل بحران ونزوئلا حمایت کرد و خواستار گفتگو میان دولت این کشور و مخالفان شد.

از بهمن سال گذشته که «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان ونزوئلا، با حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند، فشار‌ها بر نیکلاس مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است.

پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها اکنون از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
جناب یوری بوریسوف: راه چاره نیکلاس مادورو همین است که با ارسال نفت به روسیه S400 و S500 از روسیه بخرد یعنی: نفت=سامانه های دفاعی تا دیگر هیچ بمب افکن آمریکائی از حریم هوائی ونزوئلا جاسوسی و تجسس نکند و چنانچه هواپیماهای جاسوسی آمریکا به حریم هوائی ونزوئلا تجاوز کرد تبدیل به پودر شود...........
آخرین اخبار