سناتور جمهوری خواه آمریکا از رفتار رئیس جمهور این کشور در ماجرای «اوکراین گیت» حمایت کرد.

حمایت سناتور هم حزبی ترامپ از او در رسوایی اوکراین گیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی، از تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی دفاع کرد و گفت او همانند یک «فرد عادی» در این مکالمه تلفنی رفتار کرده است.

گراهام که از متحدان برجسته رئیس جمهور آمریکاست، به روزنامه واشنگتن پست گفت: «با توجه به تجربیات شخصی تلفنی خود با رئیس جمهور انتظار داشتم این مکالمه تلفنی بدتر باشد.» او افزود: ترامپ اغلب از پروتکل‌ها تخطی می‌کند.

سناتور هم حزبی ترامپ در ادامه گفت: اگر نیمی از تماس‌های تلفنی من با او را بشنوید، به این خوبی نخواهند بود. 

حمایت گراهام از ترامپ در حالی اعلام شد که بسیاری از دستیاران ترامپ در خصوص تماس‌های تلفنی او با سران دیگر کشور‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

از سوی دیگر با داغ تر شدن بحث استیضاح ترامپ در محافل سیاسی آمریکا، شاهد افزایش فزاینده حمایت مردمی در این کشور از استیضاح او هستیم. نتایج نظرسنجی‌های جدید که در این کشور انجام شده است، موید همین نکته است. روزنامه یو اس‌ای تودی به همراه موسسه ایپسوس، نظرسنجی جدیدی انجام داده و در آن از آمریکایی‌ها پرسیده‌اند که «آیا مجلس نمایندگان باید به استیضاح ترامپ رای مثبت بدهد؟» چهل و پنج درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به این سوال، پاسخ مثبت دادند. سی و هشت درصد پاسخ دهندگان به این پرسش با اقدام مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ، مخالف بودند. هفده درصد هم پاسخ ممتنع دادند. این نظرسنجی در روز‌های اول و دوم اکتبر انجام شد.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح وی را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار