دانش آموزان دبیرستان شهید سید فرهاد متولی نوش آباد در یک اقدام فرهنگی اجتماعی با بازدید و دلجویی از سالمندان مجتمع بهزیستی و توانبخشی سالمندان و معلولین گلابچی شهرستان کاشان درس تکریم و نوعدوستی را مشق کردند.

مکاریان مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: دانش آموزان این مدرسه در قالب برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و دیدار سالانه دانش آموزان این واحد آموزشی از سالمندان بازدید کردند و آن‌ها را مورد تفقد و دلجویی و محبت قراردادند.

او، با تأکید بر چشم انتظاری سالمندان در این مراکز نگهداری و لزوم آموزش فرزندان به تکریم و مهربانی پدران و مادران سالمند افزود: بازدید بچه‌ها از سالمندان افزون بر نهادینه سازی فرهنگ مهرورزی و محبت به سالمندان و احترام به بزرگتر‌ها می‌تواند از بحران‌های روحی و عاطفی در آن‌ها پیشگیری کند.

به گفته او، در آموزه‌های ملی و دینی ما محبت به سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است و همه شهروندان جامعه به ویژه خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که محبت به سالمندان و معلولان هرگز نباید فراموش شود و این فرهنگ باید از دوران کودکی در خانه و مدرسه ترویج شود.

مکاریان، حضور با نشاط شهروندان به ویژه جوانان با سالمندان و معلولان را سبب ارتقای روحی آن‌ها دانست و گفت: همه امید مددجویان در آسایشگاه ها، به پرستاران و مربیان این مرکز است بنابراین حضور سایر شهروندان نیز می‌تواند باعث تقویت روحیه مددکاران هم شود.

او با تاکید بر اینکه سالمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند گفت: برقراری ارتباط اجتماعی با آن‌ها باعث تقویت شادابی و تامین سلامت روحی و عاطفی آن‌ها و توسعه رابطه بین نسلی و بهداشت روانی جامعه می‌شود.

شایان ذکر است: مدرسه شهید سید فرهاد متولی که همواره صاحب نام و همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی از جمله رتبه برتر دانش آموزان آن در مسابقات استانی شعر و رتبه‌های اول در مسابقات تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال، عروسک گردانی و احکام در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ است ۱۶۰ دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه (هفتم، هشم و نهم) و ۲۰ معلم دارد.

انتهای پیام/م
 

دانش آموزان مدرسه شهید متولی تکریم سالمندان را مشق کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار