مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۳ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون حامل پارچه‌های میلیاردی در کازرون متوقف شد

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک کامیون و کشف ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پارچه قاچاق خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان کازرون در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون سوخت کش مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه راننده دارای مدارک لازم گمرکی برای حمل بار نبود، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۱۳۴ طاقه پارچه قاچاق که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۳۰ تن تخمه آفتابگردان قاچاق

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۳۸ هزار و ۶۴۳ کیلوگرم تخمه آفتابگردان قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی، به ۲ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۳۸ هزار و ۶۴۳ کیلوگرم تخمه آفتابگردان خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌ها برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۴ کشته و مصدوم در محور نی ریز- سیرجان

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد ۲ دستگاه کامیون در محور نی‌ریز - سیرجان، ۲ نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور نی‌ریز- سیرجان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد حادثه اعزام شدند.

او بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک کامیون زرد رنگ با ۲ سرنشین با یک کامیون نانجی رنگ با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، افزود: علت این حادثه برابر نظر کارشناسان، انحراف به چپ راننده کامیون زرد رنگ عنوان شده است.

کشف دام قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۶ راس گاو قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل گاو مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۱۶ راس گاو قاچاق و بدون مجوز دامپزشکی کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

به شهروندان توصیه کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۵ کیلو تریاک در خودرو سمند

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۳۵ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو میزان ۳۵ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر متهم در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ بردبار با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

اقرار سارق به ۳۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۳۴ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بوده مظنون و آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که او از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس به ۳۴ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه همه صحنه‌های سرقت بازسازی و تا کنون ۲۷ نفر از شکات شناسایی شده اند، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.